Re: tolerance napětí sítě

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Srpen 19 13:05:08 CEST 2014

Něco trochu podobného se mi stalo v bývalém bydlišti.
Neupadla fáze, ale uhořel přívodní N drát do baráku.
Protože zatížení fází nebylo symetrické (na jedné byl bojler,
na druhé pračka), tak se vytvořila virtuální nula úplně jinde,
než měla být. Odešlo mi toho tehdy dost hodně.

PL

*******************************

From: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, August 19, 2014 8:44 AM
Subject: Re: tolerance napětí sítě

Nejsem schopen si dostatecne vzpomenout co se tenkrat stalo, ale kolega
bydli na samote (dve rodiny v byvalem statku) a maji od trafa pomerne
dost daleko a tusim ze jsou na nem samotni - je tam hlavne asi kvuli
rybarum, kteri z nej maji natahany privody k cericum v rybnicich.

Matne si vybavuji, ze problem byl, ze na trafu pristal bazant, ktery
zpusobil, ze vylitla jedna faze (shorela takova dlouha keramicka
pojistka) - nasledkem toho jelo vsechno na dve faze coz byl problem u
cerpadel a take na tech dvou fazich vylitlo napeti tak, ze shorela valna
cast elektroniky co mel doma. Netusim, zda to je realne nebo jaky byl
mechanismus.

Radek Vicek