strach z lietania...

Marian Hubinsky - ELSO marian.hubinsky na elso.sk
Úterý Srpen 19 10:22:03 CEST 2014

nechcem spamovat ale tato spravicka ma skutocne prekvapila, cakal som ze
zdravotna sposobilost na pilota bude narocnejsia...

Keď sa pilotovi odopne protéza, ide o životy

Pilotovi lietadla na linke Birmingham-Belfast sa odopla ľavá protetická
paža a počas pristávacieho manévru v Belfaste stratil za veterných
podmienok na chvíľu kontrolu nad lietadlom. V ňom bolo 47 pasažierov,
nikomu z nich sa nič nestalo. O incidente, ktorý sa stal už vo februári,
vo štvrtok informoval britský denník The Guardian. Nehodou sa zaoberal
britský vyšetrovací tím pre letecké nešťastia (AAIB). Štyridsaťšesťročný
pilot krátko pred pristátím vypol autopilota a skontroloval si, či má
protézu ľavého predlaktia dobre pripevnenú. Pri manévri, ktorý sa robí
tesne predtým, než sa lietadlo dotkne zeme, sa paža uvoľnila a muž stratil
nad strojom kontrolu. Chcel síce požiadať druhého pilota, aby manéver
dokončil, ale nebol na to už čas. Rozhodol sa preto pustiť páku, ktorú
držal pravou rukou, a rýchlo si protézu pripnúť. "Urobil to, ale vzhľadom
k vetru a stále veľkej rýchlosti lietadlo po dotyku so zemou nadskočilo a
pristátie bolo tvrdé," uvádza správa AAIB.

Zdroj: SITA / AP

s pozdravom
Marián Hubinský

e-mail: marian.hubinsky at elso.sk
mobil: +421 905 652001
Elso Philips Service, spol. s r.o.; Jilemnického 2/53, 911 01 Trenčín;
Tel: +421 32 6582410, 7431690; Fax: +421 32 6582592; Web: www.elso.sk