tolerance napětí sítě

Pondělí Srpen 18 21:56:10 CEST 2014

Takže mám tam IRF1405, vstupní kapacita cca 6nF, odpor 100 Ohm. Takže
doba sepnutí je pod 1 us. Paralelně k tomu omezovači je 70uF (15x 4M7
keramika) a trafo má rozptylovou indukčnost 2 mH. Rezonanční kmitočet
vychází cca 400 Hz, takže než to napětí naroste, je pro sepnutí spousta
času. Pokud není dostatečný proud aby se to udrželo sepnuté, s časovou
konstantou 15us se kapacita vybíjí a začne o cyklovat. Zkoušel jsem to
na pár vteřin připojit na trafo s napětím, při kterém už to spíná. Žádné
zvláštní efekty to nedělalo, tranzistor se trochu ohřál. Myslím že na
omezení ojedinělých špiček je to dostatečné.