RE: převodník sigma-delta

Pavel Poucha p.poucha na papouch.com
Pátek Srpen 15 08:40:52 CEST 2014

Dobrý den,

obecně platí, že Sigma-Delta A/D převodníky jsou nejvhodnější tam, kde se nemusí multiplexovat. Často se snažím použít na každý kanál samostatný A/D, pokud to jen trochu je možné.

Ale AD1255 není levná záležitost a má multiplexer, takže proč ne. Jen je potřeba po přepnutí kanálu dostatečně dlouho počkat, až se naplní celý buffer. Pak již máte plný počet bitů k dispozici. Ukazuje to tabulka 13 na straně 20.

Co se týče rušení od DC/DC, je s tím problém. Výrobci se snaží dosáhnout rekordní hodnoty W/cm3, což je sice pěkné, ale z hlediska rušení je to kontraproduktivní. Doporučil bych spíše DC/DC Traco. Systém s 24b převodníkem je ale vždy duchařina. Blízko DC/DC dejte velké kondenzátory a celé to utopte v mědi.

Sigma-Delta A/D měří střední hodnotu signálu. To právě vede k potlačení rušení, ale pozor: indukované rušení se musí vejít do rozsahu převodníku, špičky rušení se nesmí nikde omezit, protože pak už je střední hodnota rušení nenulová a přičte se k měřenému napětí.

S pozdravem

ing. Pavel Poucha

jednatel

 <mailto:pavel.poucha na papouch.com> pavel.poucha na papouch.com

Tel. +420 777 232 485

Papouch s.r.o.

Strašnická 1a, 102 00 Praha 10

Tel. +420 272 732 827