Vadná disketa vs mechanika (snad ne OT)

Čtvrtek Srpen 14 20:42:17 CEST 2014

Hezký večer,

     dneska večer jsem honila disketové mechaniky svého "bastlícího
počítače" a u jedné diskety se mechanika vzpouzí a tváří se, že tam není
médium. Vůbec, jako kdyby tam nic nebylo. Přitom o ní určitě ví, protože
se točí a bezpečně ji zastaví vždy ve stejné poloze a to na "indexu"
nebo jak se tomu říkalo.

     Co může disketu tak moc poškodit, že se k ní mechanika nezná a
nechce ji ani naformátovat? Magnetické pole? Nebo odkud si vlastně
mechanika přečte velikost diskety? Matně si vzpomínám na nultou stopu a
pak na nějaké výstupky, ale to neměly všechny diskety. A nějak to
počítač poznat musí.

     Dneska je to vlastně informace k ničemu, disketu prostě dám bokem a
bude. Ale jen tak pro zajímavost, třeba si ještě někdo vzpomene.

     Jinak mne mile překvapilo, že až na tuto jednu, jsou všechny zatím
zkoušené diskety v pořádku a šly krásně přečíst. A to mají soubory data
1994 ale třeba i 1991 a možná najdu i něco staršího. Jsem zvědavá, kolik
CD či DVD z dnešní doby půjde za dvacet let přečíst :-)

Saša Svobodová

PS: Jedná se o disketu 5,25" to jsem zapomněla zmínit.