Přepětí - indukce z hromosvodu do kabelu UTP ?

Jiri Sladek sladek na czhops.cz
Sobota Srpen 9 11:05:59 CEST 2014

Napadlo mne, zda by trochu nepomohlo na UTP kabely nasadit feritové
kroužky, které se běžně používají na odrušení napájecích kabelů.
To by samozřejmě nefungovalo proti velkým přepětím při blízkém úderu
blesku. Ale mohlo by to zmenšit amplitudu indukovaných impulsů a zvýšit
šanci na přežití síťovek.
Myslím to jako doplňkovou ochranu pro UTP k PC v rozích budovy, kde je
třeba vyšší riziko indukce.
Páteřní a venkovní spoje by byly samozřejmě vedené optikou.

Nevím, zda by takto upravený kabel vůbec fungoval.
Je úplný nesmysl?

JIří Sládek