Tichy kompresor

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Srpen 8 17:43:28 CEST 2014

Obávám se, že tichý a výkonný jsou navzájem neslučitelné kategorie.
Pro dispesner je spotřeba vzduchu minimální, tam by to možná ještě
šlo, jenže to chce nějaký tlak. Ale pro ofuk to chce zase mnohem více
vzduchu, tlak už není tak podstatný. Takže pokud má jedno zařízení plnit
oboje, tak musí dát slušný tlak i průtok. No a to se dá tiše zajistit jen
s dost velkým zásobníkem. Jenže to bude asi skutečně chtít vyrobit,
protože tichý (tedy nevýkonný) kompresor s velkým zásobníkem myslím
bude obtížně sehnatelný.

Já mám dospělý kompresor s 50 l vzdušníkem. Ale protože řve jako
kráva (jak už to tak u kompresorů bývá), a tohle je na sousedy v noci
trochu moc, tak jsem si k němu připojil ještě dodatečný vzdušník 80 l
(vyřazený elektrický bojler), a tohle už na celonoční práci stačí.

Pro Vaše účely asi šel cestou ledničák + vzdušník (např. vyřazený
hasičák), i když to zvažujete až jako poslední možnost.

Co jsem se díval na různá fóra o paintingu (stříkaní v malém), tak
někteří lidi dokonce kvůli hluku používají tlakovou flašku s CO2.

PL

*********************************

From: "Stano" <stano.hw na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, August 08, 2014 4:53 PM
Subject: Mech: Tichy kompresor

Dobry den
Hladam tichy kompresor k dispenzeru a na vseobecne pouzitie (vyfukat
prach z elektroniky, ...)
Dolezite je ale aby bol podla moznosti tichy. Nechcem budit susedov v
okruhu 1km ak budem potrebovat stlaceny vzduch neskoro vecer.
Prosim poradte nejake riesenie, stavba s chladnicko-kompresormi je
posledne riesenie.
Dakujem za kazdy typ na overeny vyrobok alebo akykolvek napad.

S pozdravom
       Stano