OT - Zabaleni 3D tiskarny Rebel 2 - Zahradnik se bavi

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pondělí Srpen 4 22:31:26 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 4.8.2014 od Andrej Jancura:

> [...]
> teraz v poslednej dobe rozrastli ako huby po dazdi, to ide uz akosi
> mimo mna a moc tomu dobre nerozumiem. Obzvlast, ak ma stale mata
> predstava policajta s obuskom, ktory caka len na to, aby som cosi
> zacal robit, aby ma tym obuskom zmlatil, len pre to, ze si doma
> naprogramujem seriovu linku na ds1820, tak tejto predstave akosi uz
> nemam dost psychickych sil odporovat... Takze ja sa na fanusika moc
> nehodim. Vy potrebujete skor fanusika kreativca, ktory sa dokaze
> lahko povzniest do nebeskych vysin a povie Vam prvu vec, ktora ho
> napadne. Moje napady su totiz uz len prilis prakticke.

Andrej, trochu se v tom ztrácím a čtu jen samé výmluvy, proč nebýt mým
fanouškem :-) Napadá mě jen: Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá
důvod.

> Ale jeden by som pre Vas mal, skuste porozmyslat nad regulatorom
> teploty trisky extrudera. Myslim si, ze by to mohlo byt pre Vas dost
> zaujimave.

Tryska v extrudéru je samozřejmě regulovaná - musí být, protože každý
materiál má jinou tiskovou teplotu a také záleží na rychlosti tisku.
Je tam topné těleso, je tam termistor, Arduino teplotu reguluje podle
požadavků v G-kódu. Bez regulace by to bylo úplně na nic. Teplotu lze
měnit i v průběhu tisku třeba podle nálady. Stejně tak se reguluje i
teplota vyhřívané podložky.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem