OT - Zabaleni 3D tiskarny Rebel 2 - Zahradnik se bavi

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pondělí Srpen 4 16:26:51 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 4.8.2014 od OK1UGA:

> Nevěděl jsem jak to napsat abych Ti nevzal chuť něco vůbec dělat ale
> s tímto musím souhlasit. To video mohlo být poloviční a přitom
> bychom nebyli okradeni o žádnou užitečnou informaci.

A to by se o tom dal natočit i dvouhodinový film :-)

> Jinak ale to video obsahuje přesně ty informace které jsem se chtěl
> o dodávané tiskárně dozvědět.

To jsem rád.

> [...]
> internet, zda je někde nějaký ucelený popis ale nic jsem nenašel.
> Jen spousty diskusí ve kterých patrně jsou potřebné informace v
> silně roztříštěné formě obsažené. Sám jsi psal, že je při stavbě
> několik míst kde je to potřeba udělat přesně tak jak je potřeba.
> Takže by asi nějaký stručný návod s vypíchnutím kritických míst
> nebyl k zahození. Ale to možná bude obsahem některého dalšího videa
> ? Ačkoliv tady bych dal přednost popisu pracovního postupu
> doplněného třeba fotografiemi. Já vím, jsme technici a určitě bychom

Tu tiskárnu jsem nenavrhoval já, není to můj produkt. Autor kompletní
návod nemá. Já jsem jen dal do kupy sadu dílů za myslím opravdu
skvělou cenu. Kdo si chce dnes postavit Rebela, čerpá z těch samých
informací, které jsi našel (resp. nenašel) na internetu. S tím
rozdílem, že si díly shání sám. Stráví tím týdny nebo měsíce. Proto já
jsem sehnal všechno a dal to do jedné bedny. Naprosto všechno.

Jak jsi viděl ve videu, ty díly jsou v sáčcích, jsou očíslované a
popsané. Například sáček s plastem Pojezd extrudéru má odpovídající
sáčky se spojovacím materiálem, ložisky apod. Takže přesně víš, co k
čemu patří. Už tohle hodně moc pomůže a tiskárna se dá sestavit hodně
snadno. Kdo není úplné tele, tak to dá do kupy :-)

Je tam pár věcí, na které ty stavitele upozorňuji osobně, telefonem
jim vysvětluji, na co si dát pozor, jak postupovat, na co si dát
pozor, jak kterou věc sestavuji já. Zatím se to všem povedlo sestavit
zhruba během dvou dnů. Ano, je to pro mě dost času, který jim věnuji,
ale neprodávám to po kamionech, tak si aspoň popovídáme.

Takže abych to shrnul, neprodávám ani tak stavebnici jako spíš ty
díly, které si jinak za zhruba stejné peníze, ale za daleko delší čas
a s nervama, dokážeš sehnat sám. Cena 9.999 Kč včetně DPH je myslím
hodně super. Stejnou tiskárnu Rebel 2 si můžeš pořídit od jiných za
cca 17 tisíc třeba s nějakým zaškolením, a to jsou navíc většinou
neplátci DPH, srovnej tedy ceny. Já to zaškolení provedu po telefonu a
dám support.

Neříkám, že tahle cena bude platit stále. Je to první nástřel, jestli
bude, nebo nebude zájem. Na webu mám současně i Velleman K8200 v mém
nadupaném balíku, pracuji na dalším vylepšení jak Vellemana, tak i
balíku s díly Rebela. Budou i další varianty. Během několika dnů
přidám pro Rebela i ostatní RepRap tiskárny samostatné díly, myslím že
za lepší ceny, než mají ostatní. Najdeš tam také kvalitní plasty.

Tohle není věc, která mě živí, ale věc, která mě baví. Proto jsem do
toho dal a dávám tolik času i peněz. Nedělám to primárně pro peníze,
to snad musí být každému rozumnému člověku na první pohled jasné, a já
nemám zapotřebí to dokolečka opakovat.

Ale abych se vrátil zpět k tomu návodu pro Rebela. Návod pro Rebela je
v plánu, ovšem se dvěma podmínkami - že bude zájem o Rebela a současně
že bude zájem o má videa. Pokud ano, udělám, pokud ne, budu točit jiná
videa. Mohl bych hned teď třeba během dneška udělat návod na papíře.
Mám v tuhle chvíli, když se rozhlédnu kolem sebe, díly asi na 10
Rebelů, můžu je postavit, můžu je fotit. Ale nechci to tak udělat.
Chci návod udělat formou videa, resp. formou celého video seriálu.
Jasně, že to potom zase budou delší videa, ale ať si každý sám
rozhodne, jestli se na to bude, nebo nebude dívat. Pokud uvidím, že o
to je zájem, udělám videonávod moc rád.

I mě ta videa stojí hodně moc času, je s tím hodně moc práce, pokud to
má aspoň nějak vypadat. Já mám v 3D tisku už docela slušné know-how.
Sice nemám 3D tiskárny tak dlouho, ale všichni, kdo mě znáte, tak
víte, že když se do něčeho zakousnu, tak to dělám intenzivně a
pořádně.

Zatímco spousta lidí v tom tápe a hledá na fórech a řeší všechno
možné, já toto řešení mohu nabídnout. A nabízím ho zdarma, nabízím ho
rád, dělím se o zkušenosti s vámi všemi. Rozhodl jsem se, že to budu
dělat pomocí videí, že blog Zahradník se baví bude primárně video
blog. Budu občas něco i psát, ale hlavně točit. Když tím někoho
oslovím, udělá mi to radost. Jestli se někdo na videa dívat nechce,
tak ho to buď až tak moc nezajímá, nebo chce informace jinou formou.
Může tedy hledat ve fórech nebo tápat sám.

Ono se to nezdá, ale než se takové jedno video natočí, fakt to chvíli
trvá. Nemám čas psát si na každé video třeba týden scénář, takže ho
vymýšlím většinou za chodu. Mám samozřejmě v hlavě nějakou myšlenku a
tu pak přímo při natáčení improvizací rozvíjím. I když jsem kdykoliv
dělal nějakou přednášku, když dělám meetingy nebo webináře pro své
zákazníky, mám v prezentaci napsané jen body a nemám to naučené
dopředu nazpaměť.

Každou scénu točím vícekrát, třeba ten pozdrav na začátku, když tu je
se mnou syn, děláme klidně devětkrát, protože jak jsme dva, prostě se
to nepovede napoprvé. Mnohdy zapomenu něco říct, mnohdy nenajdu
správné výrazy, zaseknu se, řeknu něco špatně. Jindy bych potřeboval
úplně jiný záběr. Často až při stříhání zjistím, že je něco hodně
blbě, že se to musí přetočit. Takže znovu všechna světla vytahat,
stativy, kameru nastavit, mikrofony, stejné oblečení...

Stříhání také chvíli trvá, byť používám kvalitní software (Adobe
Premiere Pro, Adobe After Effects, Adobe Audition) a umím s ním
pracovat. Nestudoval jsem DAMU ani FAMU, jsem bastlíř jako vy :-)

Přátelé, mě to všechno baví. Opravdu mě to baví. Proto se i blog a
YouTube kanál a Facebook a Google plus jmenují tak, jak se jmenují. Je
mi jasné, že ať udělám krátké video, nebo dlouhé video, ať bude
obsahem tohle, nebo něco úplně jiného, nikdy se nezavděčím všem.
Nedělám si z toho hlavu.

Proto moc díky za podporu a za ohlasy, ať už jsou jakékoliv. Web
Zahradník se baví má kolem 1300 návštěv měsíčně vždy ve vlnách podle
vydaných článků, YouTube kanál Zahradník se baví má 12 odběratelů a
kolem 2200 shlédnutí na těch současných 10 videích, Facebooková
stránka Zahradník se baví má 49 fanoušků, Google Plus stránka
Zahradník se baví má 11 fanoušků.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem