MECH jak vrtat nerez

Pavel Urbancik hw na itherm.cz
Sobota Srpen 2 22:05:13 CEST 2014

Priznam se ze vrtaky brousit neumim, ale umim je dobre zatupit.
Prvni otvor sel krasne, klasickym cernim vrtakem. Druhy uz nesel, vrtak
nebral a prijde mi ze spise zakalil samotny nerez.

Co rikate na predvrtavani? Ma smysl? Prijde mi ze pak na hrane je vrtak
jeste vic namahany a zatupi se drive.

Pavel

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Glajc Pavel
Sent: 2. srpna 2014 21:14
To: HW-news
Subject: Re: MECH jak vrtat nerez

Měl jsem nedávno podobný problém, díry D5 do nerezovýho jeklu a furt nic.
Vrták ostrej ale furt se pálil. Zašel jsem za starším fachmajstrem, ten se
jen usmál, dvakrát líznul špičku na brusce a vrtal jak do másla.
Samozřejmě mi to nedalo a podrobil vrták prohlídce. Vrcholový úhel zmenšil,
řekl bych tak něco těsně pod 90, ale hlavně zvětšil uhel hřbetu, tzn. víc
ukrajuje. Uhel neodhadnu, ale prostě víc. A řekl bych o dost.
Tak zkuste, přinejhorším ho nabrousíte zpátky.
Pavel Glajc