[OT] SSD disk, zkusenosti

David Belohrad david na belohrad.ch
Středa Duben 30 10:50:43 CEST 2014

Mam-li byt uprimny, mam se SSD jenom 'spatne' zkusenosti. Mel jsem
kingston 64GB v serveru jako startovaci (ten proliant server, ktery jsme
tady pred casem porizovali spolecne. mimochodem - kolik lidi jej jeste
ma? me bezi doma 24hodin nepretrzite od te doby, co jsem jej koupil a
naprosto bez problemu). Ten SSD vydrzel pul roku, pak z niceho nic
zmizela cela partition. Reklamace, novy kousek vydrzel dalsiho pul
roku. Tak jsem rezignoval a nechal jsem tam ten puvodni normalni 250GB
disk (ktery se dodal s tim serverem), ten bezi doted.

 Pak jsem mel na dvou noteboocich 500GB kombinaci SSD+HDD, tohle fungovalo
 spolehlive, ale SSD se na rychlosti pocitace temer neprojevilo

Pak jsem mel v notasu kingston V300 120GB, odesel po cca pul roce.

Ted mam doma Lenovo W530 se 180GB SSD (myslim Intel), ten zatim bezi bez
problemu (a je jeste v zaruce). V praci mam Lenovo X230. Puvodni 128GB SSD jsem
vymenil za OCZ Vertex 4 512GB SSD. Mam jej pul roku a uz jsem jednou
zazil, jak notebook nenastartoval poradne a od te doby hlasi SMART 'near
failure', takze cekam, kdy klekne.

Takze abych shrnul moje zkusenosti: SSD je velice nespolehlive
zarizeni. Na druhou stranu musim rici, ze cisty SSD disk (tedy ne
SSD+HDD) dokaze _brutalne_ zrychlit notebook, navic SSD nejde
slyset. Delam to tedy tak, ze na noteboocich mam SSD, ovsem data na
noteboocich mam vzdycky zalohovane bud na domacim serveru, nebo GIT/SSH
apod. Ze serveru jsem SSD vyhodil. To uz je spolehlivejsi bootovat jej z
flashky :)

Ten disk 512GB pro pracovni ucely bych si nikdy do domacnosti neporidil,
protoze pomer cena/vykon a hlavne MTBF je velice spatny.

.d.