Jak se šíří signál gsm?

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Úterý Duben 29 21:55:31 CEST 2014

Dne 29.4.2014 20:54, Ondra hwnews napsal(a):
> Zdravim vsechny.
> Pomozte mi prosim vyresit na chate internet...
> Pripojuji se pomoci Huawei E173 k O2.
Doporučím zkusit sehnat E1750 - nejlepší co je možno použít.
> O signalu 3G si muzu nechat jen zdat, ale i EDGE mi jde jen tak
> tak. Pripojil jsem tedy prutovou antenu, ale nepozoruju zadny zlepseni.
"prutova" antena je siroky pojem. Melo by to "ladit" na pouzivanem kmitoctu.
> Dalsim krokem tedy bude smerova antena asi ATK 10, nebo ATK 20.
> Mam nejakou moznost zjistit na ktery vysilac se vlastne pripojuji?
Ano, hledat v databazi: http://www.gsmweb.cz/
Na tehle adrese je i popis nastroju na mereni....
> Ted vlastne ani nevim kam ta antena bude mirit...
> Protoze se v tak vysokych frekvencich nepohybuji, vubec netusim jak se
> signal siri a jake mu vadi prekazky.
Zalezi na urovni - pokud budete blizko, proleze to i zdi, sigmal "za
rohem"  pri slabem signalu je treba nejlepe prima viditelnost.
> Bude zasadni rozdil mezi antenou na pude a antenou venku ?
Zalezi na strese - materialu. V zasade ant v outdooru je lepsi, nez pod
strechou.
> Zminil jsem 2 anteny, jejich delka je naprosto zasadni 0.7m  proti
> 1.7m. Zena asi nebude moc nadsena, az dam na chatu 1.7m antenu.
> Je 16.5dB proti 13.5 dB takovy rozdil?
Vykonove polovicni/ dvojnasobny. Cim vic, tim lip.   Pro 3G ale
potrebujete 2,1GHz antenu. Na 2G ( GPRS EDGE ) pak tu co jste uvadel ATK
-10(20)
> Co se tyka toho 3G, kdyz vezmu notebook ujdu cca 300metru a vystoupam
> cca 40metru po zalesnenym kopci, tak se k signalu dohrabu. Na vysilac
> rozhodne nevidim, jen vim, ze je za kopcem.  Jak tedy tech 1900MHz
> leti? kopiruje teren? nebo jde rovne?
Pro 3G potrebujete 2,1GHz - 1,9 GHz je GSM DCS, kde 3G nefunguje.

Vezmete nejakou WIFI antenu - vyzkousena California 24dB, USB modem
U1750, lousknete ho ( konektor schovany uvnitr) pripojte tu antenu a
vyzkousejte.
To je tak maximum co muzete pro 3G dostupnost udelat.