Re: [OT] Dopravní náklady při proclení zásilky.

V P vvitty01 na seznam.cz
Pondělí Duben 28 13:14:21 CEST 2014

Poštovné se v případě že není jasně uvedeno na faktuře stanovuje dle
sazebníku celní správy. Ten nemá s ceníkem Číňana nic moc společného, resp.
ceny jsou jednou za čas stanoveny z nějakých statistik podle typu přepravy a
odchozí země. Dále jsem po tom nepátral.

Pokud máte zájem, navštivte naši stránku o mašinkách - http://www.pojezdy.eu

---------- Původní zpráva ----------
Od: Martin Hanek <martin.hanek na centrum.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 25. 4. 2014 11:02:07
Předmět: Re: [OT] Dopravní náklady při proclení zásilky.

"Ledy se pohnuly, tak napíšu výsledek. Níže je zkopírovaný původní dotaz,
co jsem sem zasílal.

Dne 1.3. jsem napsal na Českou poštu dotaz obdobného znění - jak přišli
na poštovné.
Měsíc a půl se nic nedělo, tak jsem to 14.4. ugroval, 15.4. mi napsali
ať mám strpení.
Dne 23.4. se mi ozvala paní Kovářová Henclová a vysvětlila mi, že:
- clo mi nebylo vyměřeno a neplatil jsem jej
- poštovné bylo určeno podle poštovního ceníku ve výši 309 Kč (jak, to
tam není)
- poplatek na vystavení JSD ve výši 180 Kč
- základ pro DPH byl tedy 1029+309+180=1518 Kč
- pak DPH je 319 Kč (+180 Kč poště)

Potud jasné.

Na to jsem reagoval odpovědí, že by za těch 180 Kč to mohli aspoň
rozepsat a ne jen uvést 1518 jako základ, jak na to přišli tam nebylo.
Jak přišli na poštovné 309 Kč jsem se stejně nedozvěděl, mě vyšlo to
nejlevnější na 190 Kč.

Ale paní mi nabídla, že když doložím výpisy, že to reklamuje.
Výpisy z Paypalu a banky jsem poslal, mezitím mi prodejce ještě stihl
vrátit 7AUD (platba byla v AUD).

Dnes mi paní sama od sebe volala, ještě mi to vysvětlila, ale jak přišli
na poštovné jsem se nedozvěděl. Reklamaci prý podá, dokumenty stačí.
Znovu jsem jí řekl, že by mohli rozepisovat ten základ pro výpočet DPH a
jak došli na to poštovné, ale prý to tak dělá "systém" a rádi to
dotazujícím se vysvětlí.
Sice až za 7 týdnů, ale rádi. Tak si tak.

Martin Hanek

Z 1.3.2014

Dobrý den,
jakým způsobem určuje celní pošta 120 dopravní náklady zásilky?

Objednal jsem od číňana na eBay 3ks stejného výrobku jako 2 objednávky,
zaplatil jsem 30,23 a 15,11 USD, celkem 45,34 USD. Ten *** to dal do
jedné zásilky a na ni napsal cenu 50,67 USD. Toto se mi stalo poprvé,
vždy psali skutečnou cenu nebo nižší.

No a milá celní pošta 120 to proclila:
- částka 50,67 USD
- kurz 20,302

- základ pro clo 1029 Kč, clo 0 Kč
- základ pro DPH 1518 Kč, DPH 318,80 Kč
- poplatky poště 180 Kč
- celkem 499 Kč

Výsledkem je, že jsem za zboží dal 960 Kč a za DPH a poplatky poště
dalších 499 Kč.

Cenu zboží neřeším (za to může číňan), ale jak pošta vypočítala základ
pro DPH ve výši 1518 Kč? V podstatě tam dali 489 Kč na poštovné, ale to
bylo v ceně.
Má cenu to s nimi řešit?