Rizeni bodovacky Re: Trafo z mikrovlnky - bodovacka

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Duben 28 11:34:55 CEST 2014

On Mon, 28 Apr 2014, Jozef Racek wrote:

> V ere digitalnej techniky a procesorov  sa nieco na tejto
> mnemotechnickej vete nieco zmenilo?
>
> Fazovy posun bude nieco medzi 0 (uz to nie je cievka, ale cisto ohmicka
> zataz) a 90 stupnov ( co uz je uplne idealna cievka .. )

Zda se ze jste zapomnel co jste napsal tak si dovolim ocitovat :

"a tak sa mi stane, ze zapnem v nule napatia na triaku, indukcna zataz
  mi sposobi, ze v maxime napatia budem mat nulu prudu a triak mi vypne,
  presne ako ma."

Vazne si myslite ze kdyz zapnete civku/trafo v nule napeti tak v maximu
napeti pri 311V tam bude nulovy proud ?

> Pre idealnu cievku bude v maxime napatia na cievke nula prudu cez
> cievku. Kedze prud tecie obvodom a spinac je v serii s cievkou, tak bude
> nula prudu aj cez spinac.

Pletete dohromady ruzne veci - prechodovy dej na civce a indukcnost
v obvodu stridaveho proudu. To neni to same.

> Riadenie vykonovej bodovacky, ktora mala nejakych par volt na hrotoch a
> 33 000 A som robil pred asi 10-11 rokmi, napajanie 400V, celkom vela A.
> Stitok by som musel ist pozriet k majitelovi do jeho dielne, uz si to
> celkom nepamatam.

Aha tak proto jste si ani neprectl co jste vlastne napsal...