Rizeni bodovacky Re: Trafo z mikrovlnky - bodovacka

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Duben 25 20:32:19 CEST 2014

On Fri, 25 Apr 2014, Admin HWnews wrote:

> Nejprve jsem myslel, ze vezmu jen MCU (modul Profipotu co mam hotovej) -
> pripojim na nej bud prepinac a nebo potenciometr, kterym budu ridit cas
> sepnuti - treba 0.1-1s. A na druhej vstup dam slapku/rucni spinac na odpaleni
> bodu.

Ja to delam tak ze mam spinac na rukojeti a kdyz se to zmacne nastavenym
tlakem tak mcu sepne triak na dobu nastavenou potenciometrem. Resi
ochranne casy mezi vypnutimi a vrele doporucuju i nejake teplotni
senzory na trafo a triak - neuveritelne se to zahriva.

> Vystupem budu ridi SSR Fotek SSR-40 DA co tu mam a ktere spina v nule - tim
> bych mel omezit nejake slupky v okamziku sepnuti. Jde mi o to, zda musim
> resit i rozepnuti v nule - tedy zda se mi bude vracet energie z trafa - skoro
> bych rekl, ze ne, protoze trafo je zkratovane a energii odsaje sekundar. Nebo
> se pletu?

Chyba - je treba obycejny triak, detekovat pruchod nulou a pak spinat
se zpozdenim v maximu periody. Ty elektrody jsou odporova zatez.

> Nicmene neresi to kdyz to nekdo odpali a nebudou kleste sepnute...

Mne to resi ten spinac na klestich.

> Vyresil bych to asi tak, ze bych dal snimani faze z 230V, ktere bych zavedl
> na AD MCU a rozpinani bych rizene delal v zase v nule (nevim ovsem jak to je
> s fazovym posunem - v pripade zapojeni naprazdno a v pripade bodovani).

Triak prece rozpina sam vzdycky v nule ?