Ovladac k TV s gyroskopem?

Marek Peca marek na duch.cz
Neděle Duben 13 18:05:30 CEST 2014

> Ted jsem byl u znamych nastavovat net na nove TV a prekvapil me ovladac
> - kurzor mysi se ovlada naklanenim a rotaci ovladace, naklaneni bych
> jeste pochopil na zaklade gravitace, ale rotace kolem osy funguje v
> kazde poloze i pri velmi pomalem pohybu, az se mi nezda mozne, ze by to
> bezny akcelerometr takhle rozlisil... Existuje nejaka jina metoda, nebo
> se pouziva nejaky gyroskop? (ale ty polovodicove taky funguji na zaklade
> mereni zrychleni, ne???)

Shodou okolnosti jsem takovy ovladac (ktery mel i jine zajimave HID
funkce, nahrazujici docela dobre mys a tablet) s kolegou vyrobil a
dokoncil presne tu zimu, kdy se prvne objevila LG televize presne s timto.

Zkousel jsem oba pristupy, klasicky akcelerometr+magnetak, a gyro. Gyro
vyhralo, jakkoli nedava absolutni mereni. Ono totiz resit soudoba
rozliseni, kde je asi 2000 bodu v uhlu rekneme 90 stupnu, je opravdu moc
na absolutni IMU cidla. Nepomohl ani dost dobre vytuneny Kalman a
specialni "kluzka" nelinearizace pohybu kurzoru.

S gyrem to byla pohodicka... a pote, co jsem prvne zkusil LG telku, da se
rici, ze se to pocitove chovalo shodne. Vevnitr je algoritmus asi take
velmi podobny.

ZdraviM.P.