Trochu OT - Lodní šroub

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Neděle Duben 13 08:08:17 CEST 2014

Dne 12.4.2014 12:46, Kuba Jan napsal(a):
> No kdyz uz jste to nakousnul s temi poloponorenymi srouby, to je dalsi
> vec, kterou vubec nechapu. Podle dostupnych informaci to ma vyssi ucinnost,
> nez plne ponoreny sroub. Coz odporuje logickemu vysvetleni.  ( memu
> samozrejme :- )   )

ma to lepsi ucinnost ve specifickych podminkach - jak jsem psal
neexistuje jeden idealni sroub na vsechno

musite vzit do uvahy to, ze ten sroub neni idelani - neni nekonecne
tenky, voda neni idelani kapalina a tak...od jiste hranice otacek zacnou
prevazovat ztraty, ktere vznikaji pruchodem lopatek vodou - tusim, ze
zhruba plati, ze odpor roste dokonce s treti mocninou rychlosti lopatky
- pak je vyhodnejsi omezit tyto odpory i za cenu ze se pripravim o zaber
jedne lopatky behem otacky - jsem schopen se dostat pak do otacek
sroubu, kterych bych vubec nedosahl - je ale jasne, ze to je prave
priklad rychlostnich zalezitosti

> Jinak co se tyce profilu klasickeho sroubu, myslel jsem si, ze zalezi na
> plose listu a jeho stoupani.  Ta plocha musi byt samozrejme pocitana v
> pomeru ke vzdalenosti od stredu sroubu
> a pro kazdy bod té plochy samostatne.
> Pokud tehle podmince stejne  vyhovuji dva geometricky rozdilne srouby,
> mely by mit stejne vlastnosti.  Zanedbavam samozrejme vliv odporu,
> kavitaci, silu listu - jedna se o idealni model
> sroubu.

obavam se, ze tohle proste zanedbat nemuzete - kazdy sroub nepracuje
jako ideal, ktery se pohybuje rychlosti pocet otacek krat stoupani -
vsechny maji mensi ci vetsi skluz a ten bude prave zaviset na provoznich
podminkach