c přižezení adresy do ukazatele

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Středa Duben 9 21:52:24 CEST 2014

Pascal ->  p_i : ^INTEGER;
C -> int * p_i;

Už je to lepší?

Ukazatele v C jsou prosté a z toho plyne záludnost.

Jednoduché pravidla.

1) Pokud pracujete s ukazatelem, tak mějte ve výrazu jen stejný efektivní typ (shodnou datovou šířku, to jest nezáleží na
signed, unsiged, cost a podobně). Nic jiného s vyjma 2).

2) všechny ukazatele lze převést na char se všemi důsledky co k tomu patří (zejména pokud píšete kód který je překládán
jako big i little endian).

3) z charu nelze převádět na jiný typ.