Pomoc - dBu, dBm, dB a zvukarina

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Středa Duben 9 20:05:40 CEST 2014

Zdravim, z techto jednotek budu mit opravdu jednou osypky...

Propojil jsem si basovou hlavu TC electronic BH-250, ktera ma
balancovany vystup:
===================================
Bal. Out Max.  +2dBu
Bal. Out Optimal Load Impedance  600 Ohm
===================================

do zvukovky Esi Julia@, ktera ma dva vstupni kanaly:
===================================
Balanced TRS with +4dBu
===================================

Papirove vse v poradku - z vystupni linky by melo lezt tedy cca
0.975Vrms (2.75Vp-p) a vstup zvukovky zvladat 1.22Vrms (3.47Vp-p).

Kdyz jsem ale zkusil hrat a podival se na mixpult v Cubase tak vybuzeni
chodilo cca do 10% maxima. Vse jsem zkontroloval a nikde chyba.

Nakonec po vsemoznem propiskavani a koukani osciloskopem padlo podezreni
na vystup z basy - ta je aktivni (ma uvnitr preamp), ktery jsem zde pred
casem resil - na osciloskopu jsem nameril rozkmit napeti cca +-200mV -
to se mi zdalo malo - dal jsem tam original a ten ukazoval stejne hodnoty.

A ted to zacne...hlava ma prepinani pasivni/aktivni rezim a nejaky
automaticky gain, kde je psano:
===================================
Input impedance  500 kOhm / 100pF
Gain range  -96 to 36dB
===================================

napichnul jsem vstupni linku na DDSku a poustel tam 1kHz a dival jsem se
co dela ta vystupni linka - v okamziku limitace na te lince to na DDSce
ukazovalo 5dBm, osciloskop na vstupu hlavy rozkmit +-1.5V

podle vseho by proste z aktivni basy melo lezt vyrazne vic - podle
simulace je muj preamp dokonce jeste 4dB vys proti puvodnimu (muj preamp
dole):
http://www.cncnet.info/galery/preamp/zisk_faze.png

upravil jsem zesileni preampu na cca 15dB a ted uz je linka vybuzena
aspon na cca +-1V a indikator v Cubase na cca 50%.

Priznam se, ze treba z toho co je psano o vstupu te hlavy absolutne
netusim jaky rozkmit napeti by se tam mel/mohl vyskytovat.

RV