RE: OT: přechod z XP na Linux

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Úterý Duben 8 22:19:51 CEST 2014

V principu je samozřejmě možné na Linux virus vytvořit, ale jeho potenciál šířit se a ukrývat se je tak nízký, že se nevyplácí se s tím zabývat. Krátký článeček poukazující na některé aspekty této problematiky je třeba tady:
http://librenix.com/?inode=21

Jakub Šerých

P.S. Ano popisy různých řešení, to je přesně jeden z kardinálních rozdílů, díky kterým, tam kde můžu, nasazuji zásadně Linuxy. Když se něco nedaří na Windowsech, už přímo v okénku s chybovou hláškou bývá odkaz na help. Bohužel v 99 případech ze sta se po kliknutí na něj objeví lakonická hláška, že pro chybu 0x3547... bohužel není nápověda k dispozici. Pak nastává googlení na celé odpoledne, kdy si Vás Microsoftí weby posílají od čerta k ďáblu, často v nikam nevedoucích smyčkách ("jo tudle stránku už jsem viděl 10x a řešení na ní není"). Do toho se ještě vše furt snaží překládat do strojové češtiny.
Oproti tomu v případě Linuxů prostě do googlu opíšete Ctrl-C Ctrl-V chybovou hlášku z terminálu, a na jednom z tak 3 až 5 prvních odkazů obvykle najdete perfektní step by step solution i s vysvětlením, kde je zakopaný pes.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of David Obdrzalek
Sent: Tuesday, April 08, 2014 9:56 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: přechod z XP na Linux

On 8 Apr 2014 at 11:37, Šerých Jakub wrote:
> Jednou vetou receno, na Linuxu je to vsechno asi tak stokrat
> rychlejsi, jednodussi a uzivatelem naprosto determinovatelne.
Na windows si to uzivatel taky naprosto determinuje (pokud chce) a pro vsechny zaplaty je na webu popis. To se tyka systemu + aplikaci MS, nikoli veci tretich stran.

> Navic antivirus pro samotny system neni treba,
Chapu dobre, ze kdyz antivirus na system neni treba, tak to na linux nejsou viry? Jak je to zarizene? Da se o tom nekde neco fundovaneho precist?

> jedine treba na kontrolu prichozi posty, ktera by se mela posilat
> nekam dal.
To mame na serveru, postou mi virus neprisel ani nepamatuju.

Doufam, ze to neznelo moc hnusne, fakt me to o tech virech zajima.

D.O.