Koupe robota ci stavebnice pro syna

Pátek Duben 4 11:48:37 CEST 2014

Pred casem jsem si poridil pro vyuku par Boe-Bot robotu, ve variante "Robotics
Shield Kit (for Arduino)": http://www.parallax.com/product/130-35000
Tohle je s Arduinem, jednotkova cena je 133 euro z Francie pres robotshop.com
ale asi by se to dalo najit i jinde levneji (treba rovnou od Americanu, ale ja
jsem nechtel resit celniky) nebo vzit bez Arduina a to koupit jinde apod.
Jeste je varianta s BASIC Stamp anebo uplne jen zakladni sasi bez elektroniky.
A na webu je vyukovy material, sice anglicky ale pekne krok po kroku.

Pripojeni do PC pres USB (virtualni seriak), tim se uploaduje program i je
mozne komunikovat obema smary. Velikost cca 15x12x10cm.
Je to na 5xAA (mam v tom Eneloopy), dve uz upravena serva pro kontinualni
otaceni. Standardne to ma v kitu jako senzory dve tykadla a dva
fototranzistory. A chytne-li to synatora, do te bastledky nahore se da
pripojovat cokoli.

Na prvni pohrani mi to prijde vyborne, smontuje se to snadno za pomoci
prilozeneho sroubovacku. Pro dalsi jezdeni by to chtelo doplnit enkodery na
kola (nebo rovnou dovnitr serva) a prejit na bezdrat. Taky je trochu nesikovne,
ze to nema vypinac, takze kdyz zapomenete vytahnout konektor od baterek,
Arduino je vyzere (vypinac nahore jen odpojuje shield a serva). Kolem dokola je
spousta mista kam se da neco prisroubovat, ja jsem hned pridal CNY-70 pro
sledovani cary, nebyl by problem dat i IR dalkomer, sonary atd., v lokalnich
drogeriich i na webovych smetistich se toho vali hafo ;-)

David Obdrzalek