Soft start (nejen) pro mikrovlnku

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Září 27 13:10:38 CEST 2013

On Fri, 27 Sep 2013, RV wrote:

> Nevim jak byste chtel AC 3f spinat mosfety - tedy ne ze to neni mozne, ale
> neni to asi ani trivialni.

No tak kazda faze by se resila zvlast. Odpor by mel paralelne dva
antiseriove N-mosfety. Pro napajeni jejich gate by tam asi musel byt
pomocny transformatorek se dvema sekundarnimi vinutimi - kazdy by
napajel gate jednoho mosfetu a signal pro vypnuti/zapnuti by se
prenasel optoclenem z jednoho na druhy. Ridici elektronika by byla
v jedne casti spolu se snimacim odporem proudu, mozna by mohla i
ridit rele tepelne ochrany. To cele 3x pro tri faze.

> Ja jsem zatim naformuloval par veci co by to melo umet:
>
> - zapinani nizkonapetovym tlacitkem on/off
> - nastavitelne zpozdeni
> - mereni otepleni odporu (ke zvazeni)
> - spinani dochlazeni odporu

Podobne to dela uz ten bazmek od Conrada, ale to souvisi jen s nabehem
pri zapnuti. Ale nevyresi to napriklad kdyz bouchne zarovka do zkratu.

Principem toho kontinualniho omezeni nesmi byt premostovani odporu
relatkem ale naopak - rychle odpojovani "zkratu" toho omezovaciho
odporu.