Soft start (nejen) pro mikrovlnku

Čtvrtek Září 26 08:50:44 CEST 2013

 > Vypnutim mikrovlnky nedojde k vybitiu elektrolytu, teda soft start bude
soft-startovat len cas, dany RC clenom 10k||15k, 220u po zopnuti spinaca SW,
> uplne nezavisle na tom, ci je mikrovlnka zapnuta, alebo nie, dokonca ani
pripojena do zasuvky.

Aha, člověk vidí, co vidět chce. První softstart, co mě napadl, je klasika
výkonový odpor + relé, co sepne se zpožděním. Pak jsem přemýšlel o
softstartu s triakem, který by v klidu měl nulovou spotřebu = byl by v
sérii se spotřebičem. Když jsem našel to schéma, co jsem posílal, tak mi na
první pohled přišlo, že to splňuje zadání, ale nesplňuje.

Že se triak rozepne při průchodu nulou, to mě nenapadlo :-( Ale to by snad
šlo vyřešit nějakým odporem v sérii, a na něm by bylo napětí, z kterého by
se to napájelo.

P.K.