Re: LED pásky

Středa Září 25 09:52:08 CEST 2013

Proč by LED měly míň svítit? Je tam LED + odpor. Napětí na LED je poměrně
stabilní, pokud jsou to 2V, na odporu je pak 9,7 - 10 V. Jaký to má vliv na
proud? Pokud by to mělo být 20mA, je tam 500 ohmů. Na začátku pásku máte
12V, 10V na odporu, 20mA, na konci máte 11,7V, 9,7V na odporu 19,4mA.

Teď by to ještě chtělo podívat se do datasheetu, jaká je závislost
svítivosti LED na proudu. I kdyby byla lineární, je to tak malý rozdíl, že
to bude okem těžko postřehnutelné.

P.K.