Zálohovaný zdroj 12V/15A pro trvalý provoz
Jozef Racek
jozef_racek na tempest.sk
Pondělí Září 23 17:31:00 CEST 2013
Skuste pozriet po zdrojoch, ktore su na nabijanie aj trvalu prevadzku,
ako to maju riesene.
V jednej aplikacii sme pouzivali 24 V zdroje
SKYLLA-TG 24/80
SKYLLA-TG 24/100
a k nim dvojica bateriek M12V155FT bez spinania a len cez poistku
(nozova, velkost 00, 80A-100A)
Je to v skriniach vonku rozne po Slovensku a vyzera to po cca 3.5 roku
celkom spolahlivo.
Dodo
Dňa 09/23/2013 05:21 PM Jan Půhoný wrote / napísal(a):
> Takže když budu baterku při nějakých 10V - 10,5V odpojovat, tak nemusím
> nic moc víc řešit, ne? Připojím k tomu tvrdých 13,8V přes pojistku
> řekněme 30A a je to?
>
> Co je lepší na odpojování těch baterek? Nějaké relé, nebo N-FET v
> záporné větvi?
>
> Radši bych tam měl P FET v kladné větvi, ale ty mají asi větší Rdson,
> nebo už doba pokročila?
>
> Honza Půhoný
>
>
> Dne 23. září 2013 16:31 Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz
> <mailto:vaelektronik na vaelektronik.cz>> napsal(a):
>
> Tak tohle je snad normální, ne? Když jsem se ještě na průmce učil
> telefonní ústřednu P51, říkali nám že z dvoubateriového provozu se
> postupně přechází na jednobateriový. Ty dvě baterie se původně
> přepínaly, jedna se nabíjela a z druhé se jelo. Výhoda byla snad jen
> že zdroj do telefonu nevrčel, nevýhod spousta. Najednou zjistili, že
> trvale dobíjená baterka déle vydrží :-) Nevýhoda paralelního provozu
> je snad jen v tom, že když při výpadku energie vybijete baterku
> totálně, chvíli pak na ní napětí postupně roste a něčemu by to mohlo
> vadit. Tohle je jediný důvod, proč omezit dobíjecí proud. Řešil jsem
> to tak, že baterie se dobíjela přes odpor a zpátky to šlo přes
> diodu. Napětí zdroje pak musíte stabilizovat podle doporučeného
> udržovacího napětí baterie. U otevřených NiCd to není moc kritické,
> u olova je dobré zavádět i teplotní kompenzaci. Hermetické NiCd jsou
> pro tento režim nepoužitelné! Pokud nechcete (nemůžete) regulovat
> celý zdroj podle baterky, omezíte dobíjecí proud klidně i lineárním
> stabilizátorem. Ztráta na něm bude pouze po výpadku, jinak prakticky
> nulová. Pokud zabráníte ztrátě napětí baterky, propojte všechno
> paralelně a máte klid.
> Anděl
>
>
> On 23.9.2013 14:40, Alexandra Svobodová wrote:
>
> Hezké odpoledne,
>
> zabezpečovací zařízení železnic používá takový trik a to, že
> zařízení je trvale napájené z baterií a ty jsou zároveň
> nabíjené. Takže je všechno vlastně zapojené paralelně: zdroj,
> baterie i napájené zařízení. Výhodou je, že není potřeba žádné
> přepínání. Prostě při vypnutí sítě se jede dál na baterie a
> zařízení to ani nepozná (tedy pozná to odpadem hlídacího relé
> sítě) a tak nehrozí žádné nepředloženosti.
>
> Další výhoda je, že dobíječe mohou být dimenzované jen na
> jmenovitý proud zařízení, plus rezerva na dobíjení, a případné
> špičky v odběru pokryje baterie.
>
> Vlastně mne nenapadá žádná nevýhoda tohoto uspořádání.
> Neříkám, že není, ale nenapadá mne. Snad jen jedna a to, že je
> potřeba mít baterie určené pro tento režim práce, ale to snad
> není nevýhoda.
>
> Saša Svobodová
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
Další informace o konferenci Hw-list