LED verejne osvetleni - pokrok nebo omyl?

Pondělí Září 23 12:34:30 CEST 2013

4900 lm při 70W je 70 lm/W, teda nic moc. Proti tomu že tyhle ledky mají
mít 110 až 130 lm/W dost slabé. Obdivuhodně složitá mechanika, kdy každá
ledka má svoji čočku. Z vyzařovacího úhlu obvyklých 120 st bych tipoval
že něco půjde mimo čočku, pak ztráty částečným odrazem na rozhraní čočka
- vzduch ... Samosřejmě laický názor, ale doved bych si představit
uprostřed Al šínu spojenou s chladičem, na ní našroubované dvě řady
modulů otočených ve vhodném úhlu do stran, za tím vhodně natvarovaný
zrcadlový dekl a před tím krycí sklo úplně stejně, jako když je tam
výbojka. U výbojek se taky dělá vyzařovací diagram aby to svítilo do
stran víc než pod sebe pro vyrovnání intenzity světla pod svítidlem a
mezi svítidly. Myslím že tyhle konstrukce vycházejí z potřeby velkého
počtu malých ledek a že technika je přece jen o kousek dál...
Anděl