[OT] Re: LED verejne osvetleni - pokrok nebo omyl?

gatilo gatilo na centrum.cz
Neděle Září 22 16:23:31 CEST 2013

 22.9.2013, 15:48:50

U vybojek hodne zalezi na prikonu. 400-600W mohou mit treba i 160lm/W,
male 70W sotva 100-110lm/W.
Tu nejlepsi Cree ledku do kandelabru nikdo neda, a kdy nahodou preci
jen jo, tak ji urcite nebude provozovat v optimalnim rezimu.
V praxi tedy asi prinejlepsim 100-110lm/W. Vyssi bude ucinnost
elektronickeho predradniku nez elmagu.
Beznym trikem je, porovnavat ucinnost kompletniho vybojkoveho svitidla
s katalogovym udajem hole ledky.
Pokud jde o zivotnost, pro nejnovejsi Na vybojky philips uvadi 24000
hod pro 5% selhani.
Pro led-zarovky (ktere se do kandelabru nedavaji, ale lepsi udaje
nemam) tentyz ph uvadi 25000h, u jineho modelu i jen 15000 h, cree
zhruba totez.
Takze zivotnost zdroju zhruba stejna. Cena prace bude u vybojek
podstatne nizsi, Pepa + Franta s plosinou, 6 sloupu/h versus
specializovana firma 1-3 sloupy / h.
Lepsi CRI, nekde na namesti nebo rusnem bulvaru kde je plno lidi je
urcite vyhoda, ale obecne mozna ne. To zluze sodikove svetlo, je preci
jen mene pohlcovano pri spatnem pocasi. A jde jej pomerne dobre
kombinovat s intenzivnejsim bilym (MHL, led) nasvetlenim kritickych
mist jako jsou krizovatky nedo prechody.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz