OT je toto uz mrtva autobaterka?

Kručinský Ladislav ladislav.krucinsky na linde-mh.cz
Čtvrtek Září 19 14:00:58 CEST 2013


Doufám, že se nehádáme, pouze diskutujeme... ;-)))
Neznám firmu BatteryCharger, ze které ja Váš odkaz ale když se podíváte, tak i tam je odlišen pojem trakční baterie a trakční blokové baterie. V kolonce trakční baterie se odvolávají na firmy FAMM (to je mimochodem špatně - firma se jmenuje FIAMM) a Hoppecke. Kromě nich jsou ještě na trhu v Evropě IBG, ENERSYS (dříve VARTA), SONNESCHEIN. To všechno jsou firmy které vyrábějí jak blokové baterie, které lze použít i pro nenáročnou trakci ale všechny tyto firmy vyrábějí speciální sortu baterií zvaných trakční baterie s tekutým elektrolytem a ty mají parametry nabíjecích napětí takové, jak jsem uvedl.
Bohužel hodnoty napětí ve svých manuálech pro běžné zákazníky neuvádějí, tyto hodnoty lze nalézt jinde, pokud máte zájem pošlu Vám odkaz.

Zdravím
Kručinský


-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of RV
Sent: Thursday, September 19, 2013 1:23 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT je toto uz mrtva autobaterka?

No blokove baterie jsou stale trakcni baterie urcene pro hluboke cykly - viz prvni dotaz co mi prisel pod ruku:

http://www.batterycharger.cz/sluzby_trackblock.php

z popisu:

Trakční Blokové Baterie
Trakční blokové baterie se nejčastěji používají v ručněvedené manipulační technice,lodích,mycích a čistících strojích,ve zdvižných pracovních plošinách a pod.

A k tomu vasemu odkazu...nezlobte se na me, ale vidim tam hodnotu 2.4V resp. 2.6V/cl pro vyrovnavaci cyklus - tedy kdy se baterka nabiji tak aby se dotahly i slabsi clanky za cenu zvyseneho plynovani - to NEMA s float napetim opravdu nic spolecneho

vasi praxi vam neupiram - baterky budu nabijet tak jak to specifikuje vyrobce - a dale take podle zasady, ze kazdy extrem baterce skodi - z toho duvodu longlife baterky pouzivaji i zredeny elektrolyt (kvuli omezeni sulfatace) a prave omezeny rozsah napeti


Radek Vicek


Dne 19.9.2013 13:00, Kručinský Ladislav napsal(a):
> Promiňte pane Vicku ale u Vaší baterie se v odstavci Application nepíše ani slovo o použití v trakci.
> Baterie kterou zde uvádíte je takzvaná "bloková" baterie pro univerzální použití.
> Trakční baterie - ve Vašem popisu "běžná olověná dolejvací trakce"  (to byl termín který jste použil a na který já se chytil) je poněkud jiná záležitost.
> Například zde
> http://www.enersys-hawker.com/pdf/perfect_plus/commissioning/perfect_p
> lus_comm_dry_cz.pdf je nabíjecí napětí (při formování) zmíněno. Moje 
> údaje vycházejí z 16leté praxe u akumulátorových vysokozdvižných vozíků. Tam se blokové baterie skutečně nepoužívají (když nepočítám výjimky - titěrnou manipulační techniku).
>
> Zdravím
> Kručinský
>
>
> -----Original Message-----
> From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] 
> On Behalf Of RV
> Sent: Thursday, September 19, 2013 12:40 PM
> To: HW-news
> Subject: Re: OT je toto uz mrtva autobaterka?
>
> No nesouhlasit muzete, ale trakce, ktere si jen nehraji na to ze jsou trakce (ruzne ty kockopsi co jsou trakce a umi i startovat) maji naprosto jine rezimy nez co uvadite...
>
> Kdyz vezmu baterie, ktere mam ted doma:
>
> http://www.nolanpower.com/partners/enersys_pdf/Flooded_Batteries_Info/
> varta_vb12142_615_%20brochure.pdf
>
> hned na prvni strance vidite, ze float napeti je 2.33V na clanek, 
> desky jsou ploche (obe) - baterky jsou longlife - udavana zivotnost 
> 10-15let a perioda udrzby v radech roku (vcetne dolivani destilky)
>
>
> bohuzel take vaha je cca dvojnasobna proti bezne startovaci baterii
>
>
> Radek Vicek
>
>
> Dne 19.9.2013 12:09, Kručinský Ladislav napsal(a):
>> Dovolím si nesouhlasit s názorem o nižším nabíjecím napětí u 
>> trakčních baterií. I u trakční baterie se nabíjení řídí běžným "olověným"
>> standardem. Konkrétně výrobci trakčních baterií definují NABITO jako 
>> stav kdy se po dobu 2 hodin při proudu I5 nemění hustota ani napětí a 
>> všechny články plynují stejnou intenzitou. To je definice spíše 
>> laboratorní, v praxi je to tak,že se definují dvě
>> napětí: plynovací - při něm se zpravidla u WoWa nabíječů přepíná 
>> charakteristika - to je napětí kdy článek začíná plynovat neboť část 
>> elektrod již neobsahuje síran a proud v těchto oblastech nemá co 
>> dělat a tak rozkládá vodu. Typicky 2,45V/čl konečné nabíjecí - 
>> všechen síran je rozložen a napětí se dále nezvyšuje a veškerý proud 
>> již jen rozkládá vodu. Typicky 2,7V/čl. Takže naopak vůči Vašemu 
>> tvrzení - trakční baterie se nabíjejí výše než startovací. U 
>> startovacích nemůžete z logických důvodů jít nad plynovací napětí.
>> Další podstatný rozdíl je konstrukce kladných elektrod - jsou řešeny 
>> jako trubkové, aby se dosáhlo maximálního kontaktu elektrolytu s 
>> hmotou. Naopak nejsou určeny pro takové násobky proudu jaké vznikají 
>> při startování. Mají i pár dalších specifik ale v daném kontextu 
>> nezajímavých (normalizované rozměry článků, větší odkalovací 
>> prostor...).
>>
>> Zdravím Kručinský
>>
>> -----Original Message----- From: hw-list-bounces na list.hw.cz 
>> [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of RV Sent: Thursday, 
>> September 19, 2013 11:51 AM To: HW-news Subject: Re: OT je toto uz 
>> mrtva autobaterka?
>>
>>
>> Dne 19.9.2013 11:25, Tomáš Hamouz napsal(a):
>>>> Premyslim nad tim, nebot jsem chtel take do lodi k motoru pro 
>>>> startovani osadit nejakou vetsi baterii misto doporucovane 55Ah.
>>>> Zrejme to tedy udelam tak, ze startovaci baterii propojim s 
>>>> trakcnim okruhem pres diodu, ktera zajisti dobijeni trakcni casti, 
>>>> ale zabrani odberu v pripade startovani z trakcnich baterii.
>>>
>>> To bych nedělal, pro obě baterie je třeba nezávislé dobíjení, z 
>>> několika důvodů: - trakční baterie bude mít jinou nabíjecí 
>>> charakteristiku a s největší pravděpodobností ji na plné nabití 
>>> nestačí dioda od startovací baterie
>> bezna olovena dolejvaci trakce je v podstate uplne normalni baterie, 
>> ktera ma jen mechanicky bytelnejsi elektrody - vetsinou ma snizene 
>> maximalni nabijeci napeti - coz prave vyresi ta dioda 14.4V - cca 
>> 0.9V je idelanich 13.5V
>>
>>
>>> - dokud nebude nabita startovací, nebude se dobíjet trakční
>>
>> to je spravne - primarne musi vzdy byt nabite startovani - pokud 
>> nenastartuju tak neodjedu a ani nic dalsiho nenabiju
>>
>>> - pokud bude trakční vybitá, bude se dobíjet na úkor startovací
>>>
>>> Vybít trakční baterii není problém, stačí mít na lodi pár lidí s 
>>> notebookem či jinou elektronikou :-( A pokud si vybijete startovací, 
>>> máte zaděláno na dost velké problémy.
>>
>> hmm hmmm mate pravdu - zrejme na to pripojovani trakce na ten 
>> startovaci okruh padne jeste jeden vystup z toho solarniho regulatoru
>> - ten regl uz ted hlida komplexne celou obsluhu trakcni casti vcetne 
>> dobijeni z nezavisleho zdroje (coz je ted sitovy nabijec) - jen budu 
>> muset nejak zdetekovat, ze bezi motor Tento e-mail včetně příloh může 
>> obsahovat důvěrné informace. Jestliže nejste zamýšlený adresát tohoto 
>> e-mailu, pak jakákoliv forma zveřejnění, tisk, kopírování, distribuce 
>> nebo šíření tohoto e-mailu a připojených příloh je přísně zakázáno.
>> Pokud obdržíte tento e-mail omylem, oznamte to neprodleně jeho 
>> odesilateli a okamžitě tento e-mail včetně jeho příloh trvale vymažte 
>> ze svého systému. Odesilatel e-mailu neodpovídá za jakoukoliv škodu 
>> způsobenou modifikacemi či zpožděním přenosu e-mailu.
>>
>>
>>
>> This e-mail and any attached files may contain confidential 
>> information. If you are not the intended addressee of this e-mail, 
>> you are hereby notified that any disclosure, printing, copying, 
>> distribution or dissemination of this e-mail and any attached files 
>> is strictly prohibited. If you receive this e-mail in error, please 
>> immediately notify the sender and permanently delete this e-mail and 
>> its attachments from your system. The sender of this e-mail does not 
>> accept liability for any damage that may be caused by any 
>> modifications or delay in the transmission of it.
>>
>> _______________________________________________ HW-list mailing list
>> -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz 
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________ HW-list mailing list
>> -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz 
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
> Tento e-mail včetně příloh může obsahovat důvěrné informace. Jestliže nejste zamýšlený adresát tohoto e-mailu, pak jakákoliv forma zveřejnění, tisk, kopírování, distribuce nebo šíření tohoto e-mailu a připojených příloh je přísně zakázáno. Pokud obdržíte tento e-mail omylem, oznamte to neprodleně jeho odesilateli a okamžitě tento e-mail včetně jeho příloh trvale vymažte ze svého systému. Odesilatel e-mailu neodpovídá za jakoukoliv škodu způsobenou modifikacemi či zpožděním přenosu e-mailu.
>
>
>
> This e-mail and any attached files may contain confidential information. If you are not the intended addressee of this e-mail, you are hereby notified that any disclosure, printing, copying, distribution or dissemination of this e-mail and any attached files is strictly prohibited. If you receive this e-mail in error, please immediately notify the sender and permanently delete this e-mail and its attachments from your system. The sender of this e-mail does not accept liability for any damage that may be caused by any modifications or delay in the transmission of it.
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz 
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz 
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
Tento e-mail včetně příloh může obsahovat důvěrné informace. Jestliže nejste zamýšlený adresát tohoto e-mailu, pak jakákoliv forma zveřejnění, tisk, kopírování, distribuce nebo šíření tohoto e-mailu a připojených příloh je přísně zakázáno. Pokud obdržíte tento e-mail omylem, oznamte to neprodleně jeho odesilateli a okamžitě tento e-mail včetně jeho příloh trvale vymažte ze svého systému. Odesilatel e-mailu neodpovídá za jakoukoliv škodu způsobenou modifikacemi či zpožděním přenosu e-mailu.

 

This e-mail and any attached files may contain confidential information. If you are not the intended addressee of this e-mail, you are hereby notified that any disclosure, printing, copying, distribution or dissemination of this e-mail and any attached files is strictly prohibited. If you receive this e-mail in error, please immediately notify the sender and permanently delete this e-mail and its attachments from your system. The sender of this e-mail does not accept liability for any damage that may be caused by any modifications or delay in the transmission of it.

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list