OT je toto uz mrtva autobaterka?

Kručinský Ladislav ladislav.krucinsky na linde-mh.cz
Čtvrtek Září 19 13:00:04 CEST 2013


Promiňte pane Vicku ale u Vaší baterie se v odstavci Application nepíše ani slovo o použití v trakci. 
Baterie kterou zde uvádíte je takzvaná "bloková" baterie pro univerzální použití.
Trakční baterie - ve Vašem popisu "běžná olověná dolejvací trakce"  (to byl termín který jste použil a na který já se chytil) je poněkud jiná záležitost.
Například zde
http://www.enersys-hawker.com/pdf/perfect_plus/commissioning/perfect_plus_comm_dry_cz.pdf
je nabíjecí napětí (při formování) zmíněno. Moje údaje vycházejí z 16leté praxe u akumulátorových vysokozdvižných vozíků. Tam se blokové baterie skutečně nepoužívají (když nepočítám výjimky - titěrnou manipulační techniku).

Zdravím
Kručinský


-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of RV
Sent: Thursday, September 19, 2013 12:40 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT je toto uz mrtva autobaterka?

No nesouhlasit muzete, ale trakce, ktere si jen nehraji na to ze jsou trakce (ruzne ty kockopsi co jsou trakce a umi i startovat) maji naprosto jine rezimy nez co uvadite...

Kdyz vezmu baterie, ktere mam ted doma:

http://www.nolanpower.com/partners/enersys_pdf/Flooded_Batteries_Info/varta_vb12142_615_%20brochure.pdf

hned na prvni strance vidite, ze float napeti je 2.33V na clanek, desky jsou ploche (obe) - baterky jsou longlife - udavana zivotnost 10-15let a perioda udrzby v radech roku (vcetne dolivani destilky)


bohuzel take vaha je cca dvojnasobna proti bezne startovaci baterii


Radek Vicek


Dne 19.9.2013 12:09, Kručinský Ladislav napsal(a):
> Dovolím si nesouhlasit s názorem o nižším nabíjecím napětí u trakčních 
> baterií. I u trakční baterie se nabíjení řídí běžným "olověným" 
> standardem. Konkrétně výrobci trakčních baterií definují NABITO jako 
> stav kdy se po dobu 2 hodin při proudu I5 nemění hustota ani napětí a 
> všechny články plynují stejnou intenzitou. To je definice spíše 
> laboratorní, v praxi je to tak,že se definují dvě
> napětí: plynovací - při něm se zpravidla u WoWa nabíječů přepíná 
> charakteristika - to je napětí kdy článek začíná plynovat neboť část 
> elektrod již neobsahuje síran a proud v těchto oblastech nemá co dělat 
> a tak rozkládá vodu. Typicky 2,45V/čl konečné nabíjecí - všechen síran 
> je rozložen a napětí se dále nezvyšuje a veškerý proud již jen 
> rozkládá vodu. Typicky 2,7V/čl. Takže naopak vůči Vašemu tvrzení - 
> trakční baterie se nabíjejí výše než startovací. U startovacích 
> nemůžete z logických důvodů jít nad plynovací napětí.
> Další podstatný rozdíl je konstrukce kladných elektrod - jsou řešeny 
> jako trubkové, aby se dosáhlo maximálního kontaktu elektrolytu s 
> hmotou. Naopak nejsou určeny pro takové násobky proudu jaké vznikají 
> při startování. Mají i pár dalších specifik ale v daném kontextu 
> nezajímavých (normalizované rozměry článků, větší odkalovací 
> prostor...).
>
> Zdravím Kručinský
>
> -----Original Message----- From: hw-list-bounces na list.hw.cz 
> [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of RV Sent: Thursday, 
> September 19, 2013 11:51 AM To: HW-news Subject: Re: OT je toto uz 
> mrtva autobaterka?
>
>
> Dne 19.9.2013 11:25, Tomáš Hamouz napsal(a):
>>> Premyslim nad tim, nebot jsem chtel take do lodi k motoru pro 
>>> startovani osadit nejakou vetsi baterii misto doporucovane 55Ah.
>>> Zrejme to tedy udelam tak, ze startovaci baterii propojim s trakcnim 
>>> okruhem pres diodu, ktera zajisti dobijeni trakcni casti, ale 
>>> zabrani odberu v pripade startovani z trakcnich baterii.
>>
>> To bych nedělal, pro obě baterie je třeba nezávislé dobíjení, z 
>> několika důvodů: - trakční baterie bude mít jinou nabíjecí 
>> charakteristiku a s největší pravděpodobností ji na plné nabití 
>> nestačí dioda od startovací baterie
> bezna olovena dolejvaci trakce je v podstate uplne normalni baterie, 
> ktera ma jen mechanicky bytelnejsi elektrody - vetsinou ma snizene 
> maximalni nabijeci napeti - coz prave vyresi ta dioda 14.4V - cca 0.9V 
> je idelanich 13.5V
>
>
>> - dokud nebude nabita startovací, nebude se dobíjet trakční
>
> to je spravne - primarne musi vzdy byt nabite startovani - pokud 
> nenastartuju tak neodjedu a ani nic dalsiho nenabiju
>
>> - pokud bude trakční vybitá, bude se dobíjet na úkor startovací
>>
>> Vybít trakční baterii není problém, stačí mít na lodi pár lidí s 
>> notebookem či jinou elektronikou :-( A pokud si vybijete startovací, 
>> máte zaděláno na dost velké problémy.
>
> hmm hmmm mate pravdu - zrejme na to pripojovani trakce na ten 
> startovaci okruh padne jeste jeden vystup z toho solarniho regulatoru
> - ten regl uz ted hlida komplexne celou obsluhu trakcni casti vcetne 
> dobijeni z nezavisleho zdroje (coz je ted sitovy nabijec) - jen budu 
> muset nejak zdetekovat, ze bezi motor Tento e-mail včetně příloh může 
> obsahovat důvěrné informace. Jestliže nejste zamýšlený adresát tohoto 
> e-mailu, pak jakákoliv forma zveřejnění, tisk, kopírování, distribuce 
> nebo šíření tohoto e-mailu a připojených příloh je přísně zakázáno.
> Pokud obdržíte tento e-mail omylem, oznamte to neprodleně jeho 
> odesilateli a okamžitě tento e-mail včetně jeho příloh trvale vymažte 
> ze svého systému. Odesilatel e-mailu neodpovídá za jakoukoliv škodu 
> způsobenou modifikacemi či zpožděním přenosu e-mailu.
>
>
>
> This e-mail and any attached files may contain confidential 
> information. If you are not the intended addressee of this e-mail, you 
> are hereby notified that any disclosure, printing, copying, 
> distribution or dissemination of this e-mail and any attached files is 
> strictly prohibited. If you receive this e-mail in error, please 
> immediately notify the sender and permanently delete this e-mail and 
> its attachments from your system. The sender of this e-mail does not 
> accept liability for any damage that may be caused by any 
> modifications or delay in the transmission of it.
>
> _______________________________________________ HW-list mailing list
> -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz 
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________ HW-list mailing list
> -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz 
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
Tento e-mail včetně příloh může obsahovat důvěrné informace. Jestliže nejste zamýšlený adresát tohoto e-mailu, pak jakákoliv forma zveřejnění, tisk, kopírování, distribuce nebo šíření tohoto e-mailu a připojených příloh je přísně zakázáno. Pokud obdržíte tento e-mail omylem, oznamte to neprodleně jeho odesilateli a okamžitě tento e-mail včetně jeho příloh trvale vymažte ze svého systému. Odesilatel e-mailu neodpovídá za jakoukoliv škodu způsobenou modifikacemi či zpožděním přenosu e-mailu.

 

This e-mail and any attached files may contain confidential information. If you are not the intended addressee of this e-mail, you are hereby notified that any disclosure, printing, copying, distribution or dissemination of this e-mail and any attached files is strictly prohibited. If you receive this e-mail in error, please immediately notify the sender and permanently delete this e-mail and its attachments from your system. The sender of this e-mail does not accept liability for any damage that may be caused by any modifications or delay in the transmission of it.

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list