OT je toto uz mrtva autobaterka?

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Září 19 12:39:46 CEST 2013


No nesouhlasit muzete, ale trakce, ktere si jen nehraji na to ze jsou 
trakce (ruzne ty kockopsi co jsou trakce a umi i startovat) maji 
naprosto jine rezimy nez co uvadite...

Kdyz vezmu baterie, ktere mam ted doma:

http://www.nolanpower.com/partners/enersys_pdf/Flooded_Batteries_Info/varta_vb12142_615_%20brochure.pdf

hned na prvni strance vidite, ze float napeti je 2.33V na clanek, desky 
jsou ploche (obe) - baterky jsou longlife - udavana zivotnost 10-15let a 
perioda udrzby v radech roku (vcetne dolivani destilky)


bohuzel take vaha je cca dvojnasobna proti bezne startovaci baterii


Radek Vicek


Dne 19.9.2013 12:09, Kručinský Ladislav napsal(a):
> Dovolím si nesouhlasit s názorem o nižším nabíjecím napětí u
> trakčních baterií. I u trakční baterie se nabíjení řídí běžným
> "olověným" standardem. Konkrétně výrobci trakčních baterií definují
> NABITO jako stav kdy se po dobu 2 hodin při proudu I5 nemění hustota
> ani napětí a všechny články plynují stejnou intenzitou. To je
> definice spíše laboratorní, v praxi je to tak,že se definují dvě
> napětí: plynovací - při něm se zpravidla u WoWa nabíječů přepíná
> charakteristika - to je napětí kdy článek začíná plynovat neboť část
> elektrod již neobsahuje síran a proud v těchto oblastech nemá co
> dělat a tak rozkládá vodu. Typicky 2,45V/čl konečné nabíjecí -
> všechen síran je rozložen a napětí se dále nezvyšuje a veškerý proud
> již jen rozkládá vodu. Typicky 2,7V/čl. Takže naopak vůči Vašemu
> tvrzení - trakční baterie se nabíjejí výše než startovací. U
> startovacích nemůžete z logických důvodů jít nad plynovací napětí.
> Další podstatný rozdíl je konstrukce kladných elektrod - jsou řešeny
> jako trubkové, aby se dosáhlo maximálního kontaktu elektrolytu s
> hmotou. Naopak nejsou určeny pro takové násobky proudu jaké vznikají
> při startování. Mají i pár dalších specifik ale v daném kontextu
> nezajímavých (normalizované rozměry článků, větší odkalovací
> prostor...).
>
> Zdravím Kručinský
>
> -----Original Message----- From: hw-list-bounces na list.hw.cz
> [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of RV Sent: Thursday,
> September 19, 2013 11:51 AM To: HW-news Subject: Re: OT je toto uz
> mrtva autobaterka?
>
>
> Dne 19.9.2013 11:25, Tomáš Hamouz napsal(a):
>>> Premyslim nad tim, nebot jsem chtel take do lodi k motoru pro
>>> startovani osadit nejakou vetsi baterii misto doporucovane 55Ah.
>>> Zrejme to tedy udelam tak, ze startovaci baterii propojim s
>>> trakcnim okruhem pres diodu, ktera zajisti dobijeni trakcni
>>> casti, ale zabrani odberu v pripade startovani z trakcnich
>>> baterii.
>>
>> To bych nedělal, pro obě baterie je třeba nezávislé dobíjení, z
>> několika důvodů: - trakční baterie bude mít jinou nabíjecí
>> charakteristiku a s největší pravděpodobností ji na plné nabití
>> nestačí dioda od startovací baterie
> bezna olovena dolejvaci trakce je v podstate uplne normalni baterie,
> ktera ma jen mechanicky bytelnejsi elektrody - vetsinou ma snizene
> maximalni nabijeci napeti - coz prave vyresi ta dioda 14.4V - cca
> 0.9V je idelanich 13.5V
>
>
>> - dokud nebude nabita startovací, nebude se dobíjet trakční
>
> to je spravne - primarne musi vzdy byt nabite startovani - pokud
> nenastartuju tak neodjedu a ani nic dalsiho nenabiju
>
>> - pokud bude trakční vybitá, bude se dobíjet na úkor startovací
>>
>> Vybít trakční baterii není problém, stačí mít na lodi pár lidí s
>> notebookem či jinou elektronikou :-( A pokud si vybijete
>> startovací, máte zaděláno na dost velké problémy.
>
> hmm hmmm mate pravdu - zrejme na to pripojovani trakce na ten
> startovaci okruh padne jeste jeden vystup z toho solarniho regulatoru
> - ten regl uz ted hlida komplexne celou obsluhu trakcni casti vcetne
> dobijeni z nezavisleho zdroje (coz je ted sitovy nabijec) - jen budu
> muset nejak zdetekovat, ze bezi motor Tento e-mail včetně příloh může
> obsahovat důvěrné informace. Jestliže nejste zamýšlený adresát tohoto
> e-mailu, pak jakákoliv forma zveřejnění, tisk, kopírování, distribuce
> nebo šíření tohoto e-mailu a připojených příloh je přísně zakázáno.
> Pokud obdržíte tento e-mail omylem, oznamte to neprodleně jeho
> odesilateli a okamžitě tento e-mail včetně jeho příloh trvale vymažte
> ze svého systému. Odesilatel e-mailu neodpovídá za jakoukoliv škodu
> způsobenou modifikacemi či zpožděním přenosu e-mailu.
>
>
>
> This e-mail and any attached files may contain confidential
> information. If you are not the intended addressee of this e-mail,
> you are hereby notified that any disclosure, printing, copying,
> distribution or dissemination of this e-mail and any attached files
> is strictly prohibited. If you receive this e-mail in error, please
> immediately notify the sender and permanently delete this e-mail and
> its attachments from your system. The sender of this e-mail does not
> accept liability for any damage that may be caused by any
> modifications or delay in the transmission of it.
>
> _______________________________________________ HW-list mailing list
> -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________ HW-list mailing list
> -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
Tento e-mail včetně příloh může obsahovat důvěrné informace. Jestliže nejste zamýšlený adresát tohoto e-mailu, pak jakákoliv forma zveřejnění, tisk, kopírování, distribuce nebo šíření tohoto e-mailu a připojených příloh je přísně zakázáno. Pokud obdržíte tento e-mail omylem, oznamte to neprodleně jeho odesilateli a okamžitě tento e-mail včetně jeho příloh trvale vymažte ze svého systému. Odesilatel e-mailu neodpovídá za jakoukoliv škodu způsobenou modifikacemi či zpožděním přenosu e-mailu.

 

This e-mail and any attached files may contain confidential information. If you are not the intended addressee of this e-mail, you are hereby notified that any disclosure, printing, copying, distribution or dissemination of this e-mail and any attached files is strictly prohibited. If you receive this e-mail in error, please immediately notify the sender and permanently delete this e-mail and its attachments from your system. The sender of this e-mail does not accept liability for any damage that may be caused by any modifications or delay in the transmission of it.



Další informace o konferenci Hw-list