OT je toto uz mrtva autobaterka?

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Čtvrtek Září 19 12:03:02 CEST 2013

Podle mě blbost.
1) Příkon startéru (motoru) nezávisí na zkratovém proudu zdroje.
2) Startér běží krátce. Případný jeden volt navíc nezapříčiní takový nárůst proudu aby došlo k tepelné destrukci.
3) Ri baterie je menší než odpor vodičů ke startéru (a že je to pořádný kus mědi :-)

Nemyslím si, že motory startéru jsou navrženy akorátně na jeden typ zdroje. On totiž konstruktér neví, kam ten startér
všude půjde.

Mimochodem omezení kapacity shora je spíše z důvodu alternátoru a dimenzování vodičů.

ced