ako na rozbity bakelit v starsom meraku

Čtvrtek Září 19 10:14:00 CEST 2013

Vteřiňák má podle mne velmi specifické použití, nemám proti němu apriorní výhrady (i když uznávám, že můj příspěvek takto vyzněl) - používáme ho třeba na lepení těsnicích O-kroužků z metráže (používá se i v prostředí s 250 bary) takže v této aplikaci OK. Když jsem ale s vteřinovým lepidlem (nějaký VariBond - myslím si že vše je jeden cyanoakrylát) zkoušel lepit hmoty typu bakelit, vždy to končilo stejně - lepený spoj měl mizivou pevnost a po odpadnutí to prakticky nešlo vyčistit jinak než vybrousit zubařskou frézou.
Neznám specifika vteřinových lepidel s aktivátorem, asi budu muset vyzkoušet. Ten keramický nebo skleněný prášek nebo co to bylo (to je to co nazýváte "mikrobalotina" ?) jsem měl taky v ruce, bylo to zajímavé - okamžité vytvrzení bylo hodně působivé ale na pevnostní spoj bych si s tím netroufl. Ale to bylo před hodně lety, zřejmě již technologie pokročila.

Zdravím
Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of RV
Sent: Wednesday, September 18, 2013 8:22 AM
To: HW-news
Subject: Re: ako na rozbity bakelit v starsom meraku

Kdybyste to docetl az dokonce tak jsem psal, ze ten vterinak je pouzit jen na poslepovani tech velkych kusu, aby tam drzely nez se to zazadu prelepi epoxidem.

To je jedna vec. A druha, ze nevim co pouzivate za vterinak, ale slusnej vterinak bude drzet tak, ze bude urcite pevnejsi nez ten bakelit. Staci vzit nejakej co nezasycha za vterinu a ma take cas se natahnout kam je treba (a vzlina rozhodne lepe nez epoxid) - pak se to prestrikne akceleratorem a vterinak okamzite zmrzne.

Mimiochodem vterinakem se lepi i pevnostni spoje - vyplneny sklenenou mikrobalotinou je to prakticky jak laminat.

Radek Vicek