OT je toto uz mrtva autobaterka?

Vláďa Anděl vaelektronik na vaelektronik.cz
Středa Září 18 14:54:16 CEST 2013


Dá se desulfatovat dlouhodobým nabíjením malým proudem, nebo impulzně a 
protože to stejně nepomůže, nakonec jí stejně vyhodíte :-) Zásadní 
problém autobaterek s mřížkovými elektrodami je v tom, že olovo v nosné 
mřížce vstupuje do elektrochemických reakcí a postupně se rozpadá. Takže 
klasický problém způsobený bordelem na dně je samovybíjení, k tomu klesá 
kapacita a roste vnitřní odpor. Po 5 letech toho má baterka dost, 
některá vydrží jen 3 roky. Pro max. životnost je potřeba udržovat 
optimální dobíjecí napětí, pokud možno teplotně kompenzované. To je 
závislé na technologii, staré baterky se chovaly jinak (potřebovaly 
nižší napětí) než moderní Ca/Ca. Takže ještě záleží na stáří auta, jak 
je nastavené dobíjení :-)
Anděl

On 18.9.2013 14:12, Jan Waclawek wrote:
> Baterka v aute je asi pred koncom - obcas blbo startuje, po vypnuti motora (cca 25km jazda) ma12.45V, so zapnutymi svetlami 11.85V, a ma asi 6-7 rokov.
>
> S ohladom na bliziacu sa zimnu sezonu mam ju zahodit hned a kupit novu, alebo mam este skusit nieco ine v tom aute podiagnostikovat?
>
> Dakujem za nazory,
>
> wek
>
>
> PS ano najlepsie by bolo zahodit cele auto - ktori ho poznaju vedia o com hovorim - ale momentalne nie som v tej situacii... A robotici tu v konfere sa na urychleny vyvoj  tych, co chodia same, zda sa uplne vykaslali... :-(
>   
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>



Další informace o konferenci Hw-list