skoro-vn, vf zhovadilost: jak spinat sirokopasmy UHF signal na cca 100V do 100pF ci nezatizene linky?

Marek Peca marek na duch.cz
Neděle Září 15 16:00:57 CEST 2013

> Je to tak jak psal Balu. Na nabití toho kondenzátoru musíte nějakou energii
> dodat a na jeho vybití ji musíte opět odebrat. Čím častěji to děláte, tím víc
> energie potřebujete. Tomu se nevyhnete.

S tim naprosto souhlasim. Zasadni otazka ale zni: musim spotrebovat pri
kazde hrane plnou energii, vlozenou v C? Podle me by to nutne byt nemelo.

Analogie s kyvadlem: k zachyceni kyvadla v mrtvem bode by mela stacit
temer nulova energie -- pletu se? Pokud tedy necham kyvadlo kyvnout, v
mrtvem bode chnapnu zavazi a pockam _libovolnou_ dobu (= trvani "bitu"),
pak pustim a tak porad -- to je mechanicka napodoba toho meho L+sw+C
obvodu. Je v uvaze chyba?

> Ale pokud budete mít systém 50 ohmů budete muset dodat vysoký výkon abyste
> získal napětí 100V. Pokud ale zvýšíte impedanci na řekněme 250 ohmů
> potřebujete pro získání napětí 100V už jen 40W a při 500 ohmů už jen 20W a
> tak dále. Zvolil bych impedanci takovou aby ji vlastní impedance kondenzátoru
> ještě příliš neovlivňovala a pálil bych ten výkon v odporové zátěži.
> Samozřejmě to je první nástřel jak by to mohlo vypadat. 100pF je dost vysoká
> kapacita pro VHF kmitočty a je dost možné že ani nebude možné jít na vyšší
> impedance. To je potřeba spočítat.

Rozumim, ale nejsa vf-praktikem, nejak nevidim zadny transformacni pomer,
ktery by mi pripadal rozumny na tech 100pF. Ale zkusim to timto smerem
dotahnout dal, diky za doporuceni.

> Další možnost je použít ten Váš kondenzátor v LC obvodu a vyladit ho tak aby
> obvod měl vysokou impedanci na použitém kmitočtu. Tímto směrem byste možná
> mohl vykročit. Pak by bylo možné použít vysokou impedanci (řádově kiloohmy) a
> tomu úměrně nižší výkon. Ovšem to je řešení kmitočtově závislé - fungovalo by
> to jen na kmitočtu na který by to bylo naladěné.

To jsem pouzival driv, napr. v budicich kapacitniho ultrazvuku. Ano, je to
fajn, ale precejen trochu uzkopasmove.

Dekuji za rady,
MP