Prosim o kontrolu textu

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Září 14 17:55:40 CEST 2013


Nedílnou součástí toho je ale pohyb elektronů ve vodiči. Kde by se tam jinak 
vzalo magnetické pole? A pokud je proud stejnosměrný, dochází k transportu 
náboje (elektronů) a ten zas zpětně ovlivňuje to pole.

PH

From: "Miroslav Mraz" <mraz na seznam.cz>
Ta analogie proudu elektronů a proudu třeba vody je sice hezká, ale dá
se použít jen omezeně. Spíš by bylo dobré říci za jakým účelem tuto
sérii populárních článků vytváříte. Pokud chcete na základě této
analogie laikům vysvětlit třeba funkci tranzistoru nebo diody, proč ne.
Ale pokud se chcete zabývat přenosem elektrické energie, obávám se, že
bez pojmu Poyntingova  se asi neobejdete. Tohle co píšete jen mate
pojmy. Jak už jsem uvedl, tohle se laikovi jen těžko vysvětluje, viz.
třeba http://cs.wikipedia.org/wiki/Poynting%C5%AFv_vektor

On 09/14/2013 04:07 PM, Pavel Hudecek wrote:
> No to samozřejmě, podle Maxwella to funguje jen proto, že tam ty elektrony 
> jsou a mohou se podle toho pole hýbat. Ale když je lokomotiva odveze, nemá 
> se co hýbat. Resp. ona by je neodvezla všechny, ale stejně by to vedlo k 
> měřitelným důsledkům. Napětí za ní by prostě bylo menší než před a to dost 
> nezávisle na poloze vůči měnírně. Druhé řešení by bylo, že by se 
> doplňovaly větší rychlostí, jenže pak by byly větší teplené ztráty, tzn. 
> trolej by za jízdy měla větší odpor, který by navíc rostl s počtem vlaků, 
> co už projely. Prostě by to nejspíš bylo něco mezi klasickou a statickou 
> elektřinou. 



Další informace o konferenci Hw-list