Prosim o kontrolu textu

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Sobota Září 14 17:21:04 CEST 2013

Dobry den,

2013/9/14 Marek Sembol <hwm.land na gmail.com>

> No ja bych tipoval, ze to nebude popularizacni clanek pro nositele
> nobelovy ceny za fyziku:)
> Ja by to tipoval "pro deti a mladez" - a tam mi tyto analogie pripadaji
> velmi rozumne. A i pro dospelou sirokou verejnost. Kdyz to manzelce
> vysvetlim timto zpusobem, pochopi to. A je uplne jedno jak moc je to
> zjednodusene a kde vsude to pokulhava. Kdyz na ni vyrukuju s maxwellovkama,
> tak mne ani nebude poslouchat.
>

> A popravde - o poyintingovi slysim poprve v zivote i ja:)

Vy ste nemal na vyske teoriu elm. pola?! Nam to hned na prvej prednaske
zacali vysvetlovat... A k analogiam presli az potom, co sme mali dostatocnu
zasobu vedomosti a matematiky. Ono to totiz je s analogiami dost
problematicke a vzdy platia len s nejakymi obmedzeniami. Ono moze byt totiz
elm. pole popisane ako skalarnymi tak aj vektorovymi rovnicami, co o inych
fyzikalnych poliach moc neplati. Najblizsie k elm. polu je svojimi
vlastnostami hydrodynamicke pole, co nie je nic ine ako tecuca kvapalina.
Ta moze byt ako divergentna tak aj virova, teda rotacna. Staci ak sa
pozriete niekedy z mosta na Dunaj, to co pritecie aj odtecie a vodne viry
vidite na hladine tiez...

A.