Re: problemy se spinanym zdrojem

nevrklap na volny.cz nevrklap na volny.cz
Čtvrtek Září 12 16:06:46 CEST 2013

Dobry den,

diky za reakci.

ad1) ja si dovolil napajet ten svab az na vystup jeho vnitrniho regulatoru, kde ma byt 7.7 a ja tam poustim zrejme neco mezi 8.8 a 9.8V pricemz pisou, ze by mel prezit 16V a toto napeti neni nikde pouzito jako referencni.. tak snad by to nemuselo vadit.

ad2,3) jelikoz zdroj je na cca 8x mensi vykon nez ten v datasheetu a tudiz predpokladam jsou jinde i vykonove pomery (energie pripadnych spicek), dovolil jsem si tam dat ty 1k  aby to zbytecne nezralo a kdyz je to 1k tak 0805 by to mohly prezit

ad4) to je v podstate videt z toho prubehu na osciloskopu, ty nestability se opakuji s nejakou periodou, 1 az 2 radove mensi nez je spinaci frekvence a tudiz to piska, at uz trafo, tlumivka nebo proudove trafo, nebo to hafo dalsich tlumivek..

ad5) ano laboruju, jenze ono je to dost spousta promennych... hodnoty soucastek, vstupni napeti, vystupni vykon... budu se jeste snazit

diky
P.

>Dobry den,
trochu som sa zacital do datasheetu a tu je mojich par postrehov.
1) lm5030 ma pracovne napatie od 14V, vy ho magorite od 8V a bezite na cca. 10V...
 Nehovorim, ze nepojde, len si myslim, ze pojde zle...
2) odpory mate nadefinovane defaultne na 1k/0805 alebo tam mate v tych rc clenoch naozaj 1k?
3) ked sme uz pri tych 1k, myslite si, ze 0805 ma vykon 1W?
Netusim, aky vykon by mal byt na tych odporoch, len si myslim, ze ked tam dali v origo scheme 1W, asi tam bude treba nieco vykonnejsie ako 0805...
4) ak vam cosi v obvode piska, tak pre mna to znamena len tolko, ze kdesi v obvode mate audio signaly... Co keby ste ich skusil najst. Najskor to bude to toroidne trafo a ta big tlmiaca tlmivka na sekundare.
5) ten fazovaci clanok v spatnej vazbe vam len nastavuje stabilnu oblast zosilnenia a ako ste sam zistil ma vcelku vplyv na piskanie zdroja. Otazka je, ako to je s tymto clankom pri hranicnych pracovnych napatiach lm5030. Asi to budete musiet odlaborovat. Istou pomockou Vam moze byt zase ta origo schema.

Nechcem do toho moc kecat, ale mate akurat odlisne riesenu tu spatnu vazbu a tie pracovne napatia toho obvodu. Takze chybu treba hladat najskor v tychto bodoch a castiach.

A.