[OT] Pouziti MIG/MAG svarecky jako MMA s elektrodami

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Září 11 10:20:38 CEST 2013

Dival jsem se na ten zatezovatel u te Libry - ani to neni nic moc (a
otazkou je jak tomu lze verit - je to neco jako udavana spotreba u aut):

Vstupní výkonost: 3,6 kVA
Rozsah proudu MIG: 25-135 A
Rozsah proudu MMA: 25-100 A
Pracovní cyklus MIG: 35% 135 A
Pracovní cyklus MMA: 35% 100 A
Pracovní cyklus MIG: 60% 100 A
Pracovní cyklus MMA: 60% 85 A
Pracovní cyklus MIG: 100% 95 A
Pracovní cyklus MMA: 100% 65 A

ja mam na MIG Jasica 250 J04 (na 3f) kde pisou jen:

Napájení: 3x400V
Prikon: 8.6 kVA
Rozsah napeti: 15-29V
Rozsah proudu: 5-250A
Zatěžovatel 60%: 250 A

priznam se, ze nevim presne na kolik varim amper (protoze mam kuklu a
nemuzu cumet na budiky), ale 5mm vingly varim dratem 0.8mm cca na
polovinu rozsahu stupnice proudu - takze odhadem 100-130A

zatezovatel 35% je dost naprd - MIG neni to same co MMA co se tyka
bezneho amaterskeho vareni - amater s MMA jednu elektrodu ma vetsinou na
nekolikrat, pak jeste oklepavate strusku a jeste si pak vymenite
elektrodu - je tam hromada casu. U MIG jste schopen varit furt pryc - a
pokud jsou veci pripravene tak opravdu to odsejpa - na lodi jsem varil
svary radove metry dlouhe prakticky v kuse, stejne tak kdyz jsem
svaroval tatovi pasmovku/katr - jen predemne strkali nasvorkovane dily a
svarecka jela furt pryc - za ty tri roky co tu svarecku mam jsem ji
nikdy neprehral a to ani kdyz byla uvnitr lodi, kde bylo skoro 45stC.

Dalsi vec co bych zvazil je zda je vyhodou mit jeden cajk na oboji -
jednak kdyz se to poondi tak nemate nic, druha vec je, ze i ty invertory
MIG jsou tezke a nemobilni - ten muj vazi 26kg a je to tak tak na hrane
to bez problemu nekam prevezt a tahat po stavbe (ja ho kupoval hlavne
kvuli tomu ze je 3f a nema tudiz takove naroky na jistice). Az pujdete
nekomu varit sloupky od plotu na zahrade tak tech 14kg budete proklinat
- protoze na to by vam stacil lehouckej 120A invertor, kterej si hodite
pres rameno.

Jinak muj osobni nazor je, ze jsou dva cajky, na kterych se neda moc
setrit - svarecky a uhlove brusky.

Radek Vicek