[OT] Pouziti MIG/MAG svarecky jako MMA s elektrodami

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Září 10 19:20:58 CEST 2013

Diky vsem za odpovedi.
Odpovedi v textu.

| From: "Kubat Tomas" <tomas_k na comap.cz>
|
| asi bych radeji dosetril treba na tohle
| http://www.svarecky-obchod.cz/invertory/invertory-mma-tig-mig-mag/3531-s
| varecka-invertor-mig-mma-libra-135.htm .

Tak to jste me hodne zviklal. A to jsem si tak jsem si liboval, jak mam
kupovany model vyreseny.  :-)
ZKusim o tom pohledat nejake informace od stavajicich majitelu. Zatim
jsem nasel jenom jeden drobny kaz, ze ja tam pry hodne blbe vyreseno
pripojovani kabelu pro MMA.

| From: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>
|
| Jak jste dosel k tomu, ze se MxG neda pouzit na svarovani silnych materialu?

Mluvi ze me nezkusenost (svarecske panictvi). Ten dojem jsem nabyl na
ruznych forech, kde to bylo popisovano tak, ze se CO2 hodi tak na max.
2mm jekly.
Pokud se tim opravdu daji varit i silnejsi materialy (napr. na lesenarskou
trubku navarit patku z 5mm ocele atd.), tak je to naprosto super.

Jeste k tomu premotavani: ja jsem sice nasel vetsi rozdily mezi cenami
5kg a 15 kg (290 Kc/5kg, 649 Kc/15kg, oboje s DPH), ale asi mate pravdu,
za tu praci to mozna nestoji.

| From: "Tomas Chvatal" <tchvatal na fordiag.cz>
|
| COcko je tvrde - to se bude s elektrodou lepit.
| Pro zacatecnika doporucuji neco co ma antistick. Dnes uz !skoro! vsechny
| invertory.

Ano, to je urcite prijemna vlastnost.

| From: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>
|
| MIG/MAG - idealni napetovy zdroj
| MMA/TIG - idealni proudovy zdroj
| svarecky MIG/MAG maji vetsinou napeti do cca 40V - rucni svarovani
| zkratovym/kapkovym prenosem je vetsinou napeti mezi 15-25V a proudy 30-180A
| u MMA je napeti cca dvojnasobne a max proud polovicni
| pri predelavce MIG->MMA je problem, ze nemate dostatecne napeti a tedy
| ani dostatek vykonu, navic pri pri nizsim napeti se uz blbe zapaluje oblouk

Moc pekne srovnani a zhodnoceni.

Jeste jednou diky vsem za hodnotne odpovedi.
Petr Labaj