[OT] Pouziti MIG/MAG svarecky jako MMA s elektrodami

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Září 10 09:10:59 CEST 2013

Jak jste dosel k tomu, ze se MxG neda pouzit na svarovani silnych
materialu? Zrovna nedavno jsem koukal jak se svaruji takove ty nakladaky
do povrchovych dolu (co uvezou treba 200t nakladu). Manik tam varil dva
nosniky k sobe cca 500mm dlouhy svar a hloubka/sirka svaru  byla cca
100mm ;-) - strikoval tam jednu tkanicku za druhou

Pokud to neumite tak je COcko mnohem tolerantnejsi - rozhodne nehrozi,
ze si zavarite do svaru strusku a take muzete mnohem lepe kontrolovat
svar behem vareni, protoze na nej vidite.

Zakladem je samozrejme vzdy radne serizena masina - u silnych materialu
musite material dobre prohrivat a je treba tedy seridit masinu tak aby
dochazelo ke "sprchovemu" prenosu, ktery zajisti, ze dochazi k
maximalnimu prenosu energie do materialu. A samozrejme je treba zvolit
vhodnou silu dratu...

Mimochodem proc chcete premotavat drat z 15kg spulek? Jen kvuli cene? Za
tri roky na lodi jsem vyvaril 3ks 5kg spulek - ted jsem daval ctvrtou,
ale uz mam vicemene hotovo. Rozdil v kilogramove cene 0.8mm dratu je cca
8Kc - takze za tri roky bych usetril 120Kc? Jenze ten drat take ma snahu
oxidovat, zaprasit se a tim padem horsi kontakt v hubici, vetsi vydirani
pruvlaku a i vodicich kladek. To vubec nemluvim o opicarne s previjenim....

Radek Vicek