OT nedelni: Vesmirny vytah

Neděle Září 8 17:39:30 CEST 2013

To napinaci zavazi by muselo byt vyrazne nad geostacionarni drahou, aby
vznikal dostatecny tah (to by me taky zajimalo, jak by tam takove hovado
dostali, to by muselo mit stovky, tisice nebo miliony... tun???)
Takze nejake baraky pro kosmonauty by mohli smontovat na te
geostacionarni draze a s transportem piva by nebyl zadny problem ;-)
Nekde jsem cetl, pri propagaci tusim uhlikovych lan, ze je problem
udelat vytah vys, nez nejakych 500? m, ze pak uz jsou ocelova lana na
hranici kdy se vlastni vaha blizi nosnosti. Kdyz jsem se tyden na to
dival na lanovku na lomnicky stit, tak to zas tak horke nebude, bohuzel
listky uz nebyly abych to osobne otestoval ;-) (tam je mimochodem
opravdu zajimave el. vedeni na vrchol, taky kilometry dratu bez
mezipodpery...)