Lab zdroj do 10k

Kubat Tomas tomas_k na comap.cz
Pátek Září 6 18:34:32 CEST 2013

ja do prace zase tenhle,
http://www.tme.eu/sk/details/dps-3205tk-3/viackanalove-napajacie-zdroje/
matrix/#  taky matrix ..
nic jsem na nem nemeril, ale rozebranej uz byl.
par postrehu:
- ma to toroid s odbockama, prepinane relatkama = pri odpojeni svorek
treba z 24V, koncert cvakani, pripojeni zase zpatky.
- ventilator ma regulaci, asi nejakou divnou pwm a tak nejak si porad
ruzne pohoupava otackama, divny :-).
- pokud mate odpojeny vystup, tlacitkem na panelu, nevidite udaj o
napeti, lepsi by bylo prepojit mereni pred relatka vystupu.
za ty penize, ale nic lepsiho asi neni, 2x30 x 5A/serio_paralelni rezim
+ vystup 2,5V/3,3V/5V.
kupoval jsem si ho domu s kamosem, protoze pri 2ks je vyrazna sleva ...
doma dela vsechno, od nabijeni baterky do auta az po rezani polystyrenu.
pokud by bylo potreba neco zmerit, co zvladnu, muzu provest ...
tomik.

Do prace som potreboval na tesjtovane odporovych ohrievacov nejaky LACNY
regulovatelny zdroj, bez velkych narokov na presnost/stabilitu/dynamicke
parametre, co su asi zakladne predpoklady pre laboratorny zdroj, tak som
kupil toto
http://www.tme.eu/sk/details/mps-3005l-3/viackanalove-napajacie-zdroje/m
atrix/#
a necakal som zazraky.

Len tak z hecu som tomu zmeral prechodove charakteristiky pri prechode
CC/CV a bol som uplne uzasnuty - krasny hladky rychly prechod bez
prekmitov. Vacsina amaterskych zdrojov robi hnusne zakmity, resp.
pusta nechutne prudove sicky pri prechode do CC rezimu. Vnutri je tazke
toroidne trafo a vzadu masivny chladic.
Ovladacie prvky funguju hladko, zdrojdobre vyzera, sekcie sa daju
prepajat seriovo/pralelne, resp. ako vleceny zdroj. Musim uznat, ze za
tu cenu mu nemam co vytknut, snad jedine to, ze sa mu neustale toci
ventilator na chladici - cakal by som nejaku teplotnu regulaciu.