prazdninove citanie

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Září 6 16:31:11 CEST 2013

Je, ale len v "pravej" casti zdroja - je to izolovany zdroj. Ak som dobre
pocital, je ich tam 8... ;-)

Toto ma prave stve, ked je v scheme niekolko zemi, a su kadejako
pooznacovane a musim hadat, co je co. Tuto cely "primar" je kresleny akoze
bez zeme ako "normalny" obvod - ako Andy napisal:

> No oni tam maju -48V... a oznacene to maju popisom dole pod ciarou a hore
> -48V return.

Tak. Je o tom aj zmienka v texte na zaciatku kapitoly.

> Ak tam je nejaka chyba, tak by som si tipol na prehodene polarity zdroja.

Nie, to je v poriadku. Ma to byt zdroj napajany z -48V.

Ale mozes to brat aj tak, ze co je oznacene "-48 return" ze je +48V, a to,
co je oznacene -48Vin, ze je GND v primari. Takto to potom ma obvyklejsi
vzhlad.

>Prijde mi tam takove zvlastni zapojeni diody z optoclenu. Bez muceni
>se priznam, ze necetl, pokud je to popsane.

Tie dve takmer-antiparalelne-len-s-jednym-100Ohm-odporom co su seriovo s
10uF paralelne k fototranzistoru optoclena? To je soft-start; ano, je to v
texte popisane. To je tiez dobre.

Ta chyba je subtilna, nie je to nieco uplne ocividne ani nic co by chybalo.
Ja som na to prisiel tak, ze som cital text a hladal to, co tam je
popisane, v obvode; ale ti, co so spinanymi zdrojmi robia bezne, by na to
mali prist len zo skumania obvodu.

-----

Priznam sa, ze o spinanych zdrojoch nic neviem. Tento appnote, aj ked z
literarneho aj odborneho hladiska velmi pekne napisany, je v skutocnosti
len aplikacnou poznamkou ku konkretnemu (a to z dnesneho pohladu pomerne
zastaralemu) obvodu (resp. rodine obvodov). Rad by som vsak cital nejaku
prehladovu pracu v tejto oblasti. Viete mi odporucit nejaku dobru
literaturu v tomto smere?

Dakujem.

wek