Termostat pro party panev

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Čtvrtek Září 5 17:35:52 CEST 2013

Dobry den,

kedze ste nadhodil dalsi zaujimavy technicky problem, rad by som sa spytal
na nejake detaily.

2013/9/5 Petr Labaj <labaj na volny.cz>

> Ted k Vasemu dotazu na cidlo: uz hodne dlouho pouzivam jako vysokoteplotni
> cidla bezne Si diody ve sklenenem pouzdre, napr. 1N4148. I v tom nejdrazsim
> krame ji poridite pod 1 Kc.
> Mam je otestovane do nejakych 350 C...
>
> Urcite neni treba zduraznovat, ze pripojovat cidlo je treba napr. pres
> kovove
> vnitrky z lamacich svorkovnic, nebo (jak to delaji prasata jako treba ja)
> jen
> poradnym zkroucenim dratu.
>
> Jako tepelnou izolaci pouzivam sklenene perlicky s dirkou, ktere byly
> [...]
Najprv by ma zaujimalo, ako mate tu diodu mechanicky pripojenu k tomu
vyhrevnemu telesu, resp. k Vasmu Al-plechu? Ide mi o tepelny kontakt medzi
sklenenym puzdrom diody a meranym telesom. Nenasli by sa prosim aj nejake
fotky? Dalej by ma zaujimalo, ako mate uchytene a fixovane tie spojky zo
svorkovnic na spojenie meracieho kabla a kontaktov snimacej diody. Myslim
si, ze asi nijako, ale radsej sa spytam. Ako meraci kabel pouzivate asi
kabel bez izolacie, len s navlecenymi izolacnymi keramickymi perlickami,
alebo nieco so silikonovou izolaciou? Ked sa nad tym este zamyslim, tak ked
tam budete mat na spojoch tri kovy, med, mosadz a nikel, tak tam budu asi
aj nezanedbatelne termoelektricke napatia, ktore budu meranie skreslovat
spolu s tepelnym odporom tej mechanickej uchytky.

No a este by ma zaujimal este jeden detail toho uchytenia snimacej diody, a
to elektricka pevnost pevnost medzi kontaktami a meranym kovovym telesom.
Kedze to puzdro ma v priemere par milimetrov, ta pevnost asi nebude prilis
velka, ale neviem, ci to minimalne 500V vydrzi... Pytam sa to kvoli tomu,
ze toto je principialna otazka bezpecnosti takehoto snimaca z hladiska
urazu el. prudom.

Pytam sa na to preto, ze si myslim, ze je jedno, aky teplotny senzor sa
pouzije, pri vsetkych treba vhodne vyriesit tepelno-mechanicky kontakt, el.
pevnost a kontaktovanie.

A potom, ako tu uz niekto naznacil predomnou, tak ani ohrev triaku a
odrusenie pri spinani vykonovej elektroniky tiez nebudu trivialne...

A.