Ceska Posta a poniceni baliku

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Září 5 14:07:52 CEST 2013

Původní zpráva ze dne 5.9.2013 od Šerých Jakub:

> No problem je, ze u te vyhorele postele prijde po pozaru pojistovak
> a je nejakymi metodami schopen plus minus urcit, ze ta postel
> nestala 2 miliony.

Pokud ti postel shoří, nebo ti ji ukradnou, i ten pojišťovák bude
chtít nějakou účtenku nebo něco, čím prokážeš, že jsi tu postel měl.

> V pripade ztraceneho baliku je ovsem posouzeni toho, co v nem bylo,
> naprosto iluzorni. Ja si prece platim pojistne proti ztrate a
> zabalim-li prazdnou krabicku a ocenim ji na milion, tak je ciste
> moji veci, ze zaplatim vysoke pojistne stejne jako je ciste veci
> pojistovny si toto pojistne stanovit tak, aby mi mohla v pripade
> ztraty prazdne krabicky vyplatit milion.

Ale kdepak, pošta ti v žádném případě neslibuje, že ti vyplatí hodnotu
pojistného. Pošta ti v podmínkách slibuje, že při ztrátě nebo úbytku
bude plnit do výše pojistné hodnoty. To jsou dvě zcela rozdílné věci.
Jedna věc je, na kolik pojistíš, a to se sám rozhoduješ. Druhá věc je,
kolik to opravdu stojí, tedy kolik maximálně můžeš dostat, ať bude
pojistné sebevětší.

Je úplně jedno, co si kdo o tom myslí, jak by to mělo fungovat. Takhle
prostě pojištění funguje a tak to je.

> Ono i to slunecnicove seminko (namisto svestky) nalezene v Egypte v
> hrobce faraona ma uplne jinou hodnotu nez to, co koupim v prvni
> prodejne se semeny, i kdyz vypada vpodstate stejne. A po ztrate
> zasilky s takovym seminkem se tezko budu s pojistovnou dohadovat,
> jaka ta hodnota byla. Nebo v techto otazkach nefunguji zakony
> volneho trhu a ridi se to nejakymi martanskymi pravidly?

Jdi se zeptat do Fotolabu, kolik ti zaplatí, když si tam doneseš na
vyvolání film s fotkami z dovolené, a oni ti ho zničí. Ano, zaplatí ti
cenu nového filmu, resp. rovnou ti ten nový film dají. Nic víc.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem