Ceska Posta a poniceni baliku

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Čtvrtek Září 5 14:04:23 CEST 2013

Myslim ze nikto nechce na positeni zarabat.
Posta balik prevezme a doruci. Ze sa stratil,
za to moze jedine ona a je jedno co bolo v nutri
ak ma problem vyplatit poistne 50mil. nech poistuje
veci v max. hodnote 100Eur.
Celkom ine by vsak bolo keby balik skutocne dorucila, ale nebolo by v nom to,
co bolo poistene. Tu uz by som videl fer ze sa posta musi nejako branit.
Prevzatim balika podpisete ze ste ho prevzali v poriadku.
Nedovolia vam ho otvorit pred tym, nez  podpisete prevzatie
ale je sumafuk co v nom potom najdete pretoze ste podpisali prevzatie
Tu by u cennych zasielok mohlo skutocne existovat otvorenie balika v pritomnosti
zamestnanca posty. To by bolo fer pre obidve strany, obsah by sa zdokumentoval
a zacalo by sa riesit, kto je vinny.

j.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Zahradnik
Sent: Thursday, September 05, 2013 1:25 PM
To: HW-news
Subject: Re: Ceska Posta a poniceni baliku

Původní zpráva ze dne 5.9.2013 od Šerých Jakub:

> To vubec nechapu. Prece, kdyz si pojistim balik treba na 10000, tak za
> to zaplatim nemale pojistne, a pokud mi ho posta ztrati, podle meho by
> to mela vyplatit, i kdyby v baliku byl zabaleny jen pozlaceny prd. V
> te reportazi ovsem rikali, ze v takovem pripade musim ja dokazovat, ze
> jsem skutecne posilal vec za 10000.

Mně to přijde naprosto logické. Pojištění funguje jako pojištění, nikoliv abys na tom vydělával. Pokud si pojistíš vybavení bytu na 2 miliony a máš v něm pouze postel, která ti shoří, tak také nedostaneš
2 miliony, ale několik tisíc za postel.

Pojištění balíku funguje stejně. Ty si zvolíš hodnotu pojištění, podle toho zaplatíš pojistné. A pokud dojde ke ztrátě nebo poškození, řeší se to podle skutečné hodnoty. Jestliže pošleš balíkem pět kilo švestek a pojistíš je na 50 tisíc, pokud je po cestě pošťáci sežerou, rozhodně nedostaneš 50 tisíc :-)

> Prijde mi to naprosto zvracene a presne odpovidajici stavu naseho
> pravniho kocourkova. Tam to ukazovali na prikladu historicke
> pohlednice za radove tisice, kterou si mezi sebou pojistenou posilali
> sberatele. Jak budete u takovehle veci dokazovat jeji skutecnou
> sberatelskou hodnotu, kdyz realne je to kousek papiru, ktery kdysi
> stal asi tak petikorunu?

Není v tom problém, pokud tento obsah pošleš tou zásilkou, která je pro tyto účely určená.

Peníze, drahé kovy a kameny a výrobky z nich, šperky a obdobně cenné věci, cenné papíry (cestovní šeky, šeky na doručitele, směnky apod.), platební karty, poukázky na odběr zboží nebo služeb mohou být obsahem poštovní zásilky jen tehdy, je-li to u určité poštovní služby výslovně stanoveno.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
ICQ: 21215917, Live: clexpert na clexpert.cz, Skype: callto://clexpert ====================================================================