Termostat pro party panev

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Září 5 13:35:03 CEST 2013

Na tuhle panev jsem mel taky policeno, dokonce jsem pro zkusenosti psal
tehdy dotaz sem do konference. Dostalo se mi informace, ze termostat
stoji za prd, a tak jsem to tehdy nekoupil. Chel jsem to pouzit (bezpracne)
ke kontaktnimu pajeni pretavenim. Ale pak jsem to udelal jinak (viz dale).

Ted k Vasemu dotazu na cidlo: uz hodne dlouho pouzivam jako vysokoteplotni
cidla bezne Si diody ve sklenenem pouzdre, napr. 1N4148. I v tom nejdrazsim
krame ji poridite pod 1 Kc.
Mam je otestovane do nejakych 350 C, charakteristika ma pekny prubeh a velmi
snadno se meri a nasledne zpracovava. Hodnoty jsou ve velmi dobre meritelnem
rozsahu bez nejakeho narocneho zpracovani na analogove strane, meri to jen
prevodnik v MCU. U nejakeho projektu na webu jsem cetl, ze to nekdo testoval
az do 600 C. Tolik zatim nikde nepotrebju, tak jsem to ani nezkousel.

Ty diody uz dneska cpu vsude. Kazdy tepelny zdroj, potencialne pro me vyuzitelny,
osazuju diodou a standardnim konektorem, takze necpu elektroniku do kazdeho
z nich, ale pripojuju k tomu vzdy externi krabicku, ktera je vybavena beznou
zasuvkou 230V, takze regulace je venku a ne vevnitr (jsem proste pohodlnej
a lenivej to delat do kazdeho zarizeni zvlast).

Jinak ten pekac pro pretaveni jsem nakonec nahradil kusem Al plechu 2mm
(tlustsi by byl lepsi, ale nemel jsem), na nem je namontovana Al kosticka s
merici diodou, jako regulovatelny zdroj tepla je pak klasicky 2-plotynkovy
elekricky varic, zapojeny do te regulacni krabicky.

Urcite neni treba zduraznovat, ze pripojovat cidlo je treba napr. pres kovove
vnitrky z lamacich svorkovnic, nebo (jak to delaji prasata jako treba ja) jen
poradnym zkroucenim dratu.

Jako tepelnou izolaci pouzivam sklenene perlicky s dirkou, ktere byly urcene
k navlikani na provazek (mam je jeste z detstvi).

Ted se zrovna chystam udelat konecne po mnoha odkladech 3D tiskarnu. Takze
jako termoclanek na hot-endu i na vyhrivane podlozce bude samozrejme dioda.

PL