Doporucte lehke rele 3x10A

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Září 2 20:22:44 CEST 2013


Jedná se o obyčejné samokřídlo, jen má trochu větší motor (výrobce 
doporučuje 80, mám 180 W), protože občas vozí foťák. Na dvoučlánek letí bez 
foťáku tak akorát a vydrží asi 25 min. Na tříčlánek zregulovaný pro stejnou 
rychlost vydrží cca stejně. Závěr je jasný: Modelářské regulátory nemají 
valnou účinnost, ani nemůžou. No a protože chci svítit 12V LED páskem, 
dvoučlánek se moc nehodí.

Protože jsem včera urval dráty, budu muset motorek převinout. Tak mě 
napadlo, že když už budu mít v ruce všech 6 konců, mohl bych problém 
elegantně vyřešit přepínáním Y/D. Přepínání za chodu není v plánu, počítám s 
tím, že když to budu chtít za letu, dám plyn na 0 a pak přepnu. S 
tranzistorama se mi to dělat nechce, bylo by jich 12.

PH

From: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
Rele neporadim, jen takova uvaha:

Rele s trojici kontaktu, ktere zvladne 10A indukcni zateze pri prepinani,
nebude ani levne, ani lehke, resp. bude platit trojuhelnik levne - lehke -
spolehlive, kdy budete mit vzdy maximalne dva z pozadovanych parametru.

Prepnuti Y-D by teoreticky mohlo mit vyznam u neceho velmi rychleho, kdy se
bude startovat v jedne konfiguraci (ted nevim, ktera z nich ma vetsi
kroutici moment, priznam se, jsem ostuda) a za letu bude prepnuto na tu
druhou. Soucasne by to chtelo vrtuli s menitelnym stoupanim, ale to uz dnes
neni problem.

Jedine, co vidim jako problem, je tech 10A - na cokoli, co mne napada a v
cem by to melo nejaky smysl, je to zanedbatelne (az smesne) maly proud -
muzu vedet, v cem to ma litat? Kdybyste napsal 100A, pak bych si nejaky
hotliner dovedl predstavit, ale i tam se setri vahou. Jako asi jedine
rozumne reseni vidim nejaky FETovy prepinac, ale udelat ho tak, aby pri
prepinani neodchazel, take nebude uplne trivialni - ja bych si to do letadla
asi nedal ani v ramci experimentu.

From: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>
sháním malé, lehké relé se třemi přepínacími kontakty, které zvládne 10 A.
Nemusí to vypínat a stačí když opakovaně přežije 20 minut v kuse za velmi
silného chlazení vzduchem.

Cílem snažení je přepínání Y/D na BLDC motoru v modelu letadla. 



Další informace o konferenci Hw-list