Doporuce signalove rele

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Září 2 18:45:15 CEST 2013

Dobrý den všem,

doporučte prosím nějaké relé, které by bylo použitelné pro snímání napětí
pro zpětnou vazbu zdroje. Mělo by mít dva přepínací kontakty, nebude skrz
něj procházet skoro žádný proud (max. desítky mikroampérů) a nesmí vykazovat
velký úbytek napětí (max mV).

Jako nejlepší řešení mi vyšly 4 ks MOSFETových optočlenů, jenže jsem nenašel
nic levnějšího, než za celkem asi 120 Kč, což je nepřijatelné. Relé jsou
mnohem levnější, ale dělí se na tři kategorie:
1. Uveden min. proud, zdravidla ~10 mA a min. napětí, obvykle 5 V.
2.a. Na toto téma neuvedeno nic.
2.b. VF/mikrovlnná relé, kde se dá očekávat, že skrz ně půjde i signál do
přijímače, takže by tento problém asi mít neměly, jenže jsou moc drahé a jen
jednopólové.

Děkuji,
PH