Re: Mazání EPROM

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Středa Říjen 23 22:23:23 CEST 2013

Epromkám neškodí delší mazání, škodí jim infrazáření. To pokud někdo maže horským sluníčkem. Jednoduchá odpomoc je hodit paměti do vody. Voda je poměrně dokonalý IR filtr. Čas mazání jsme používali tak, že se průběžně dělala verifikace na prázdnou paměť, když se smazalo tak jsme stejnou dobu přidali. Počtem mazání se mazací doba prodlužuje u starých ruských dost výrazně. Vše co jsem napsal bylo odzkoušeno experimentálně na stovkách kusů.
Pavel Glajc

----- Původní zpráva -----
Odesilatel: "Alexandra Svobodová" <hwnews na zirafoviny.cz>
Příjemce: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 23.10.2013 16:48
Předmět: Mazání EPROM

Hezké odpoledne,

    trochu si teďka hraji s pamětmi typu EPROM a chtěla jsem zjistit, jestli pamětem škodí, pokud mazačka svítí déle než je nutno. Výrobci se vzácně shodují na tom, jaká má být vlnová délka UV záření i jakou má paměť dostat minimální dávku (15 Ws/cm2) i v tom, že se této dávky dosáhne za asi 15 až 20 minut svícení.

    Nikde ale nevidím zmínku, nebo informaci, o tom, jaká je maximální dávka a jestli se paměť delším mazáním nepoškodí. Co se stane, pokud budu mazat déle, než je nutné?

    Osobně se domnívám že nic, protože UV záření jen zvodivý substrát kondenzátorů v hradlech buněk a ty se vybijí, dál se už dít nemůže, ale kdo ví, jestli tam není nějaká jiná zrada. Pochopitelně myslím za normálních podmínek, ne mazání horským sluníčkem a upečenými pamětmi.

    Saša Svobodová